وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 12 تير 1394 ساعت 16:25   |   کد مطلب: 15091
آغازثبت نام اعتکاف در استان همدان
مسئول اعتکاف استان همدان از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف درکل استان همدان خبر داد.

به گزارش نافع، مهدی صلواتیان" در گفت‌وگو با خبرنگارما اظهار کرد: از 11 تیرماه ثبت‌نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف به صورت حضوری در مساجد جامع همدان و شهرستان‌ها آغاز شده است.

وی افزود: اعتکاف در محل‌هایی نظیر مسجد جامع همدان، جورقان، قهاوند، مریانج، ملایر، شیرین‌سو، تویسرکان، کهنوج برگزار می‌شود همچنین مساجد ابوالفضل(ع)، حصار امام(ره)، علی‌آباد فرهنگیان، بنی‌فاطمه(س) شهرک بهشتی نیز پذیرای معتکفین خواهد بود.

صلواتیان تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف در دهه پایانی ماه مبارک رمضان از شب 21 تا 29 رمضان در سه دوره در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود که دوره دوم اعتکاف ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان طلاب است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع همدان به تنهایی ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را دارد و در ایام اعتکاف برنامه‌های فرهنگی مختلفی با موضوعاتی از قبیل ازدواج آسان، ازدیاد جمعیت، محرم و نامحرم، بصیرت، مسائل روز دنیا و ایران و مکاتب مختلف انحراف، مسابقات فرهنگی جزءخوانی قرآن و تصحیح نماز و قرآن برای معکتفین برگزار می‌شود.

صلواتیان اظهار کرد: هزینه هر دوره از اعتکاف برای هر نفر معادل 40 هزار تومان است که این مبلغ با توجه به نوع پذیرش شهر و روستا متفاوت است.

وی تاکید کرد: پرداخت مبلغ برای کسانی که توانایی پرداخت ندارند الزامی نبوده و تلاش می‌کنیم تا همه مشتاقان بتوانند حضور داشته باشند.

صلواتیان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های میراث فرهنگی در مسجد جامع همدان دچار کمبود مکان و ظرفیت پذیرش هستیم که امیدواریم این کمبود در سال‌های آینده جبران شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما