وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 1 تير 1394 ساعت 14:09   |   کد مطلب: 14933
	مدیریت 15 درصدی بانوان در اصناف / برنامه ای برای افزایش اتحادیه ها نداریم
رئیس اتاق اصناف استان گفت: 10 الی 15 درصد بنگاه های کوچک و بزرگ اصناف را بانوان مدیریت می کنند.

به گزارش نافع، حمید رضا فرسایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص حضور بانوان در اصناف گفت: زنان نیمی از پیکره هر جامعه اند و جامعه ای که بخواهد نسلی بارور و  پویا در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تربیت کند طبعا ً نیازمند نیروی عظیم زنان خواهد بود.

 

 وی افزود:زنان به عنوان نیروهای بالقوه می توانند سهم عمده ای در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه ای داشته باشند که خوشبختانه بعد از انقلاب شرایط برای حضور هرچه پررنگ تر بانوان در جامعه فراهم شده و اکنون  بانوان در هر رشته ای که علاقه مند باشد فعالیت می کنند.

 

حمید رضا فرسایی ادامه داد:خوشبختانه با بالا رفتن سطح تحصیلات خانم ها و ترغیب و تشویق این قشر به فعایت اجتماعی حضور شان پر رنگ تر شده است ؛ البته شرایط اجتماعی امروزه نیز به نحوی است که بانوان توانسته اند  خود را اثبات کنند و مدیریت  بسیاری از بنگاه های کوچک و بزرگ را به خود اختصاص بدهند و این نیز باعث افتخار است که زن ایرانی با حفظ عزت و کرامت انسانی اش به فعالیت های اجتماعی هم بپردازد وجامعه هم به این حق بانوان احترام می گذارد.

 

فرسایی همچنین از فعالیت 5 اتحادیه فعال در همدان خبر داد و گفت: برنامه ای برای افزایش این اتحادیه ها نداریم و سیاست کاری سال 94 را بر تعدیل و تجمیع این واحد ها گذاشته ایم.

وی تصریح کرد: 10 الی 15 درصد بنگاه  های کوچک و بزرگ را  بانوان مدیریت می کنند و انحصار قانوني كارهاي خاص زنانه به بانوان، مي‌تواند علاوه بر تضمين درصدي از اشتغال آنها، مانع  بروز بسیاری از  مفاسد شود.

 

رئیس اتاق اصناف استان اشاره ای هم به برنامه های سال 94 داشت و افزود: از جمله اقداماتی که اتاق اصناف  انجام داده  تشکیل اتاق مشاوره ، برای بانوان است که با هدف کمک به  سلامت و رشد معنوی  افراد دایر شده  است  چرا که ارائه خدمات مشاوره ای نقش موثری در کمک به زنان در عبور موفق از موانع خواهد داشت.

 

وی با اشاره به شعار سال  گفت: یکی دیگر از اولویت ها  در حوزه مشتری مداری و هم افزایی و  و رضایت مردم است  که در همین راستا  اصناف همدان بیش از 80 هزار اتیکت را  در استان توزیع کرده و قرار است 10 هزار  مورد  دیگر را نیز توزیع کند و این استراژدی  با هدف  کنترل بازار و ایجاد فضای سالم رقابتی بین بازاریان است.  

فرسایی نقش بسیج اصناف را در تمامی اوار تاریخی و پیچ و خم های انقلاب  پر رنگ دانست و افزود:  تقدیم بیش از 6000 شهید استان  ثمره حضور پر رنگ و همیشه در صحنه اصناف  است.

وی در ادامه گفت: پشتیبانی بازاریان از مراجع و علما در تاریخ نشان داده‌شده است و بازاریان در همه عرصه‌ها حضوری جدی و مؤثر داشته‌اند و پشتیبان نظام و حامی ولایت بوده‌اند.

فرسایی در پایان از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان، بازاریان و ایثار گران در ماه مبارک رمضان در باشگاه معلمان خبرداد.

منبع:شبنم ها

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما