وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 11:04   |   کد مطلب: 14567
 ۱۴ عنوان كتاب استان همدان در مرحله صفحه‌آرایی، چاپ و تجدید چاپ قرار گرفته‌است
مدیر دانش‌نامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان همدان گفت: به همت حوزه هنری استان و در قالب دانش‌نامه همدان، ۱۴ عنوان كتاب در مرحله صفحه‌آرایی، چاپ و تجدید چاپ قرار گرفته‌است.

به گزارش نافع، سیدمحمدباقر حسینی در این باره،گفت: از آذرماه سال ۱۳۹۳ تاكنون ۱۶نشست تخصصی در قالب شورای مدیریت، برنامه‌ریزی و پژوهش دانش‌نامه، خانه پژوهش و كارگروه مشاوره و هیئت امنا در حوزه هنری استان، و انجام ۶۳۰ نفر-ساعت مصاحبه با افراد و پژوهشگران پیش‌كسوت و جوان برخی از فعالیت‌هایی است كه حوزه هنری استان همدان در این باره انجام داده‌است.

 

وی ادامه داد: از جمله كتاب‌هایی كه در مرحله صفحه‌آرایی و آماده سازی برای چاپ قرار دارد، می‌توان به جلد نخست و دوم «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» نوشته محمدعلی نوریون و كتاب «بدیع الزمان همدانی و مقامات نویسی» كاری از علیرضا ذكاوتی (با ویراست جدید، اصلاحات و تغییرات) اشاره كرد.

 

رئیس حوزه هنری استان همدان اشاره كرد: كتاب «واژه‌های همدانی» هادی گروسین نیز با افزودن بسیاری از واژه‌های تازه در مرحله ویراستاری است و پس از آن با اصلاحات و تغییرات مورد نظر تجدید چاپ خواهد شد؛ این نویسنده كتاب «تاریخ اجتماعی همدان» را هم در دست داوری دارد.

 

حسینی افزود: «نقاشی قهوه خانه‌ای» كریم زارعی، «مساجد همدان» زهرا‌پور شعبانی و «امامزاده‌های همدان» رضا نظری ارشد نیز در دست تالیف هستندكه در حال حاضر مراحل پایانی پژوهش آن‌ها در حال انجام است و همچنین كتاب «سفرنامه‌های همدان از منظر مستشرقین» نیز در قالب این دانش‌نامه چاپ خواهدشد.

 

وی با اشاره به اینكه آثار دانش‌نامه همدان با نظارت علمی ۵تن از پژوهشگران و متخصصان برجسته استان و كشور چاپ خواهدشد اضافه كرد: «محله جولان همدان» هم عنوان كتابی از محمدابراهیم زارعی و دیگران است كه پژوهش آن تكمیل شده و در دست صفحه آرایی است و كتاب‌های «شیر سنگی همدان» تالیف خلیل‌الله بیك محمدی و «پروازسخن» علی جهانپور با موضوع چاپارخانه، پست و تلگراف نیز از جمله كتاب‌هایی هستند كه پژوهش آن‌ها انجام شده و هم اكنون در دست ارزیابی است.

 

حسینی در پایان گفت: جلددوم «كتاب‌شناسی» كه توسط ولی قیطرانی و فاطمه امینی و با نظارت پرویز اذكایی گردآوری شده است نیز در دست پژوهش است.

 

پژوهشگران در اقصی نقاط ایران می‌توانند طرح پیشنهادی (پروپوزال) و یا كتاب‌های چاپ‌شده خود با موضوع همدان را جهت بررسی برای چاپ یا تجدید چاپ به دبیرخانه دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان همدان واقع در واحد پژوهش حوزه هنری استان به آدرس همدان، ابتدای خیابان شریعتی، روبه‌روی بانك صادرات مركزی، بن بست زرین (كد پستی ۶۵۱۷۶۹۴۶۴۶) ارائه و یا به آدرس الكترونیكی info@arthamadan. ir ارسال نمایند.

منبع:شبستان

 پایان پیام/ح

دیدگاه شما