وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت 17:07   |   کد مطلب: 13455
بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در روستای اکنلوی کبودراهنگ
کتابخانه عمادالدین رضایی در روستای اکنلوی بخش شیرین سو مرکزی فرهنگی است که با وجود قرار گرفتن در منطقه ای محروم اما از غنای کیفی و کمی مناسبی برخوردار است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، حجت الاسلام عمادالین رضایی با کمک مادر خود در روستای اکنلوی بخش شیرین سو، از قلعهای قدیمی، مرکزی فرهنگی بناکرده است که بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور حتی از وجودش بی اطلاعاند.
این کتابخانه در سال 1370 با هزینه شخصی راه اندازی شد؛ بانو سمن‌ناز کیهانی قادر و فرزندش عمادالدین این قلعه را به کتابخانه ای بی نظیر در روستایی محروم تبدیل کردند. از سال 1370 که این کتابخانه تاسیس شده تا کنون فعالیت های چشمگیری در زمینه نشر فرهنگ و معارف اسلامی داشته که اصلی ترین آن تشویق و جذب جوانان، نوجوانان و دانش آموزان این روستا و روستا های مجاور به مطالعه بوده است. این جدای از اهدای 10هزار جلد کلام الله مجید و شش هزار و 500جلد کتاب های متفرقه به بازدیدکنندگان و اعضاء بوده است. این کتابخانه در یک محله سر سبز و خلوت قرار دارد و روبروی کتابخانه جنگلی زیبا، سر سبز، با درختانی پر شاخ و برگ است.
حجت الاسلام عمادالدین رضایی همدانی، موسس این کتابخانه، سنگ بنای تاسیس این کتابخانه را «سفارش مادر» عنوان می کند و می گوید: «محلی که برای کتابخانه اختصاص داده ام قلعه ای قدیمی و 300 ساله است که دارای مساحتی حدوداً 700 متر است که قسمت اعظم آن به کتابخانه اختصاص دارد و کتاب هایی در حوزه های مختلف را در دل خود جای داده است به طوری که هر کسی در هر رشته ای که تمایل داشته باشد، کتاب مورد علاقه اش را خواهد یافت. ضمن اینکه 20 هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد و از ویژگی های دیگر این کتابخانه این است که در قبال عضویت در کتابخانه نه تنها وجهی دریافت نمی شود، بلکه هر کسی که برای نخستین بار به کتابخانه بیاید کتابی به رسم هدیه به وی اهدا می شود.»
حجت الاسلام رضایی همدانی هیچگاه کمک مسئولان منطقه ای را دریافت نکرده چرا که آنچنان که می گوید کمک به ایشان همواره «مشروط» بوده است! وی می گوید: «کتاب های مربوط به حوزه معارف و دین را خودم شخصا تهیه می کنم و مابقی کتاب ها را هم به پیشنهاد اعضا، دانشجویان و دیگران تهیه می کنیم. هزینه خرید کتاب ها را هم از محل پولی که از طریق نماز و روزه استیجاری می گیرم، تامین می کنم و البته تدریس و باغبانی هم می کنم و مخارج کتابخانه را با اینها تامین می کنم.»
او که در حوزه های علمیه قم و همدان تحصیل کرده، خطاب به مادرش که تا آخرین لحظه عمر و بعد از 17 سال کار و تلاش و خدمت به این کتابخانه به دعوت حق لبیک گفت؛ می نویسد: «از آن زمان که چشم گشودم و دیدم به سعدی و حافظ، قلندران کتابت، اساس علم و فضیلت، چه عشق ها می ورزی که هرکه بود گمان داشت که تو، فرزند دو و سه بیشتر داری...تو چند هزار کودک پرمحتوا داری، آنچنان که به ما حق مادری عطا کردی، شفیق و مونس آن کودکان بودی، تو خود کتاب شدی و همه دیدند تو شاه بیت غزل های عاشقانه شدی...»
حجت الاسلام عمادالدین رضایی تا کنون بیش از 720 عنوان مقاله در مطبوعات کشور منتشر شده و 85 اثر تالیفی دارند که اغلب در حوزه تاریخ، ادبیات، فلسفه و عرفان است.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما