وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 19:45   |   کد مطلب: 11474
رییس خانه صنعت و معدن استان همدان در گفتگو با نافع:
کلاف سردر گمی در تولید / قوانین بانک ها برای تولیدکنندگان نباید گره زنی باشد
کلاف سردر گمی در تولید / قوانین بانک ها برای تولیدکنندگان نباید گره زنی باشد
رییس خانه صنعت و معدن استان همدان گفت: تولیدکنندگان برای حفظ و پایداری تولید خود اقدام به دریافت تسهیلاتی از بانک ها می‌کنند که این اصلا گره گشا نیست.

به گزارش نافع، حسین میرابیان در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان ما با مشکلات زیادی رو به رو هستند، افزود: در سال‌های اخیر مهمترین مشکلات اداره تولید در ایران تأمین مالی و دریافت تسهیلات از بانک بوده است.

وی اظهار داشت: تأمین مالی تولید در ایران از دو مسیر نظام بانکی و یا استفاده از بازار سرمایه است که در نظام بانکی مهمترین مشکل مربوط به نقدینگی است که تولید کننده را مجبور به دریافت تسهیلاتی از بانک‌ها با نرخ ۲۸ درصدی کرده است.

میرابیان ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا به منظور حمایت از صنعت خود، اقدام به پرداخت مزایا و همچنین تعیین نرخ تسهیلات بسیار پایین برای تولیدکنندگان می‌کنند.

وی بیان داشت: باید دغدغه ها و مشکلات و موانع تسهیلاتی که بانک ها در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند جدای از قوانین بانک ها باشد.

این مسئول اظهار داشت: اگر قوانین بخواهد به همان شکل کلی که در بانک ها اعمال می شود برای تولید کننده نیز رعایت شود تولیدکننده زمینگیر می شود.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات با تخفیفات مناسب خوباوری را در تولیدکننده و سرمایه های در گردش ایجاد می کند.

حسین میرابیان در ادامه، همکاری بانک های استان را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که هیچ کار تولیدی انجام نشده مگر با حمایت بانک‌ها و بانک‌ها باید در برنامه‌ریزی‌های خود نرخ سود را به گونه‌ای تعیین کنند که سپرده‌گذار تمایل به آوردن پول خود به درون بانک را داشته باشند.

 

قوانین رقابتی، عمده هدف دولتمردان باشد

رییس خانه صنعت و معدن استان همدان در ادامه با تأکید بر فضای رقابتی در عرصه تولید تصریح کرد: دولتمردان و قانونگذاران باید قوانین جامع اشتغال را هماهنگ با دنیا وضع کرده و همواره فضای رقابتی را حفظ کنند.

حسین میرابیان افزود: ارائه خدمات به آحاد مردم در حوزه محصول تولیدی و حفظ اشتغال موجود از مهم‌ترین هنرهای تولید است که اگر نتوانیم اشتغال را حفظ کنیم معضل بزرگ بیکاری در پیش روی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور ایجاد ثروت مهمترین اصل است، یادآور شد: باید همواره سعی کنیم تا از سرمایه هایی که در کشور وجود دارد به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تحریم های موجود در کشور و با تأکید بر اینکه جنگ اصلی امروز جنگ اقتصادی است، ابراز داشت: باید ابزارهای  ثروت در کشور را که پیشرفت، استقلال، خودباوری و منافع ملی را به دنبال دارد را تقویت کنیم.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما