وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 14:35   |   کد مطلب: 15772
رئیس شورای اسلامی شهر همدان:
توسعه شهر همدان نیازمند مشارکت بانک‎هاست
توسعه شهر همدان نیازمند مشارکت بانک‎هاست
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: توسعه شهر همدان نیازمند مشارکت بانک‎ها بوده و برقرای تعامل و ارتباط بانک ها با مدیریت شهری ضروری است.

به گزارش نافع، علی اکبر نظری در جلسه این هفته صحن علنی شورا که با حضور اعضای کمیسیون هماهنگی بانکهای استان برگزار شد، افزود: ش باید وارد اقتصاد شهری شود و در این راستا بانکها میتوانند در زمینه برخی طرح‌های شهرداری همدان مشارکت کرده و ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه همدان  آوازه بلندی در کشور دارد، تاکید کرد: با توجه به قدمت و پتانسیل بالا در شهر همدان مسائل از همدان منشا گرفته و در سطح کشور تعمیم یافته است.

نظری با اعلام اینکه چرخ‌های توسعه هر جامعه با ورود بانک‌ها به حرکت درمی‌آید، گفت: معتقد نیستیم شهرداری همدان همکاری و مشارکت را تنها برای یک بانک فراهم کند، بلکه باید از ظرفیت تمامی بانکها در این زمینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات شهر و بانکها نیازمند نشستی دو جانبه با بانکهاست، اضافه کرد: بانک ها در هر شهر و کشور بازوان توانمند مسائل اقتصادی هستند و اگر بانک‌ها را محصور کنیم به شهر آسیب وارد میشود.

نظری با تاکید بر اینکه تعامل و همکار بانک ها با شهرداری باید دو سویه باشد، به روند دریافت عوارض از بانکهای استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: دریافت عوارض روند خاصی را طی می‌کند و این روند به شهرداری نیز مربوط نمیشود چراکه برای تمامی شوراها فرآیند دریافت عوارض تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید براینکه مدیران بانکها، شورای شهر را در مقابل خود نبینند، گفت: شورا، شورای شهر است و بجز مسایل امنیتی و قضایی تمامی مباحث شهری به شورای شهر مربوط بوده که مشکلات بانکها نیز بخشی از این مباحث است.

رضا میرزایی با تاکید بر این نکته که ضوابط باید منطقی و اصولی انجام شود، افزود: چنانچه کاستی هایی وجود دارد  باید با تشکیل کمیته ای با حضور کارشناسانی از شورا و بانکها  به شکل معقول برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت عوارض از بانکها برای شهر هزینه می شود، اظهار کرد: بانکهای شهر در رابطه با تسهیلات تا جایی که امکان دارد ضوابط و بخشنامه ها را مناسب خواسته های مردم لحاظ کنند تا شهروندان بتوانند از آنها بهره مند شوند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای رسیدن به سطحی از رفاه اجتماعی باید تعامل داشت و در این زمینه لازم است منافع و مشترکات یکدیگر را برجسته نمود تا به نتایج مطلوبی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه میدان امام خمینی به عنوان یکی از بهترین المان‌های تاریخی شهر همدان به ساماندهی نیاز دارد، اضافه کرد: درهم ریختگی و اغتشاشات بصری در میدان مرکزی همدان سبب آشفتگی شده و از نظر روانی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد میکند.

ابراهیم مولوی با اشاره به وجود تعدادی از بانکها در میدان امام (ره) اضافه کرد: علی رغم وجود فشارهای ادارات و سازمان‌های مختلف برای عدم اجرای طرح ساماندهی  میدان مرکزی شهر، نیاز است  بانک‌های مستقر در میدان همکاری لازم را داشته باشند تا طرح به خوبی، عملیاتی شود.

وی با اشاره اینکه به سبب رکود در زمینه صدور پروانه ساختمانی درآمد شهرداری کاهش داشته است افزود: شهرداری همدان باید در زمینه درآمدهای پایدار و کوششی اقدام نماید تا کمبود بودجه را جبران کند.

وی با اعلام اینکه بانک‌ها از جذب اعتبارات و پول‌های شناور برای سرمایه‌گذاری در سطح شهر همدان کوتاهی نکنند، تاکید کرد: بانک شهر به عنوان سرمایه‌گذار کارت بلیت‌های الکترونیکی شهرداری وارد عمل شده است و هر بانکی هم که آمادگی را دارد می تواند در زمینههای مختلف شهری سرمایهگذاری کند.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه بانک‌ها را یکی از کانون‌های اقتصادی شهرها دانست و گفت: بانک‌ها به عنوان کانون‌های اقتصادی باید روشهایی را در زمینه سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی شهری  ورود پیدا کنند.

محمدعلی پرزاد با بیان اینکه رونق شهری همدان نیازمند تعامل شهرداری و مدیران بانکهاست، اضافه کرد: باید بین شهرداری و بانک‌ها ارتباط و تعامل مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

رییس کمیسیون بودجه حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه نباید بخاطر مسائل جزئی جلوی درآمدزایی شهرداری همدان را گرفت، عنوان کرد: امروز شهرداری نیازمند کشف منابع درآمدی مختلف بوده و این هدف بدون تلاش محقق نمیشود.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه بانک‌ها بنگاه اقتصادی بوده و به همین دلیل نیز به دنبال سودآوری هستند، اضافه کرد: بانکها به دنبال بهره‌وری بالایی هستند که در این زمینه نیز کار بسیاری صورت گرفته است.

قراباغی با اعلام اینکه هیچ اداره‌ای به اندازه بانک‌ها کار خدماتی مستمر را انجام نمی‌دهد، تاکید کرد: بانکها درزمینه تکریم ارباب رجوع اقدامات اساسی و اجرایی داشته و در این زمینه بهتر از ادارات وارد شده است.

وی با بیان اینکه بانکها برای رسیدن به مدلهای تعادلی از تمامی ظرفیتها به خوبی استفاده میکنند، گفت: در تعیین عوارض منافع شهر دیده شده و براین اساس نبوده که شهرداری و شورا به دنبال گرفتن عوارض غیرمتعارف از نهاد یا سازمانی باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در زمینه استقرار بانک‌ها سخت‌گیری می‌شد در حال حاضر تعداد زیادی بانک در سطح شهر همدان وجود نداشت، افزود: در برخی شهرها کاربری بانک در طرح تفصیلی تعریف شده و ایجاد شعبه برای بانک‌ها دشوار است.

وی خطاب به مدیران بانکهای حاضر در شورای شهر همدان گفت: پولی که به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت می‌شود برای شهر هزینه شده و مدیران بانکها نباید در این زمینه نگران باشند.

علی رضایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز هم تکریم ارباب رجوع را در بانکها حایز اهمیت دانست و افزود:در دسترس بودن دستگاهای ATM در نقاط مختلف شهر بویژه مناطق گردشگری ضروری است.

شهردار همدان نیز با تاکید بر اینکه شهرداری همدان عوارض خارج از قانون دریافت نمیکند، گفت: ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار سرمایهگذاری برای شهرداری همدان در نظر گرفته شد.

سید مصطفی رسولی اظهار کرد: تعامل شهرداری همدان با شبکه بانکی باید براساس همدلی باشد و ورود به صورت مقابله در این زمینه کارساز نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بانکهای استان همدان در زمینه حل مشکلات خود با شهرداری وارد مذاکره نشده‌اند، افزود: شهرداری همدان براساس دفترچه عوارض عمل کرده که مورد تصویب شورای شهر و تایید وزارت کشور قرار گرفته است.

رسولی با اشاره بر اینکه بانکهای استان همدان باید در زمینه سرمایهگذاری در پروژه‌های شهری همدان وارد شوند، عنوان کرد: بانک‌ها این قابلیت را دارند که در زمینه سرمایهگذاری ورود پیدا کرده و پروژه‌های شهرداری همدان را در اختیار بگیرند.

شایان ذکر است؛ همچنین در این جلسه به مناسبت هفته و روز خبرنگار از خبرنگارانی که طی یکسال اخیر در جلسات صحن حضور یافته و اخبار شورا را پوشش دادند با اهداء لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما