وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 25 آبان 1393 ساعت 10:51   |   کد مطلب: 10950
image97464.jpg
برنزه‌کردن پوست با دستگاهی به نام سولاریوم این روزها فکر خیلی از افراد به‌خصوص جوانان را به‌خود مشغول کرده و این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند برنزه کردن پوست بدن با این دستگاه خطرابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

به گزارش نافع، چند سالی است، تب برنزه شدن در بین برخی جوانان بویژه دختران جوان رواج یافته است؛سولاریوم اتاقک‌های برنزه یا بسترهای آفتاب واژگانی که چندان با فرهنگ و سنت ایرانی‌ها سازگار نیست، اما تبدیل به تبی فراگیر حداقل میان گروههایی از جوانان دختر و پسر شده است با آن که به دفعات از ممنوعیت‌ها و آثار سوء سولاریوم گفته شده اما همچنان بازاری داغ میان جوانان دارد .

اما اخیرا در کرج  یک مرکز سولاریوم اقدام به سرویس دهی به آقایان و خانم ها به صورت مختلط می نماید،که می‌تواند زنگ خطری جدی برای جوانانی باشد که با علاقه به سمت مدگرایی گر در حرکت هستند.

برنزه‌کردن پوست با دستگاهی به نام سولاریوم این روزها فکر خیلی از افراد به‌خصوص جوانان را به‌خود مشغول کرده و این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند برنزه کردن پوست بدن با این دستگاه علاوه براینکه خطرابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، می‌تواند عوارض نامطلوب دیگری را به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش نافع، درحالی‌که وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، استفاده از این دستگاه را برای برنزه کردن پوست، ممنوع اعلام کرده است اما هنوز در برخی از سالن‌های آرایشی یا باشگاه‌ها این دستگاه وجود دارد و افراد سودجو برای به‌دست آوردن پول به‌راحتی جوانان را با تبلیغات دروغین، فریب داده و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند و جوانان به‌دلیل نداشتن آگاهی لازم، به راحتی سلامت خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ر.ح

 

 

   

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما