وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 17 آبان 1393 ساعت 21:37   |   کد مطلب: 10729
شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل است
امام جمعه همدان به جایگاه شهید در اسلام پرداخت و عنوان نمود:شهادت فناشدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است.

به گزارش نافع به نقل از آوای فامنین، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهداء در مسجد اعظم شهرستان فامنین با حضور آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار گردید.

در این مراسم آیت الله محمدی در سخنانی اظهار کرد:هدف خداوند متعال از ارسال پیامبران رشد معنوی و فکری انسان ها و رساندن آن ها به قله های کمال می باشد.پیامبران الهی با تلاش و مجاهدت های چشمگیر خود،رهبری و هدایت جامعه را بر عهده گرفتند و از طرف مخالفان مورد اذیت و آزار فراوان قرار گرفتند

وی با اشاره به اوضاع سیاسی دوران امام حسین(ع)بیان داشت:در زمان امام حسین(ع)انحراف از اصول و موازین اسلام که از «سقیفه»شروع شد و در زمان عثمان گسترش یافته بود،به اوج خود رسیده بود در آن زمان معاویه که سالها از سوی خلیفه دوم و سوم به عنوان استاندار در منطقه شام حکومت کرده و موقعیت خود را کاملا تثبیت کرده بود بنام خلیفه مسلمین سرنوشت و مقدرات کشور اسلامی را در دست گرفته و حزب ضد اسلامی اموی را بر امت اسلام مسلط ساخته بود.

در ادامه امام جمعه همدان به جایگاه شهید در اسلام پرداخت و عنوان نمود:شهادت فناشدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است.وی افزود:شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.شهادت در فرهنگ شیعه یعنی جاودانگی و بهترین راه رسیدن به معشوق و ذات حق است.این موهبت را شیعه از امام حسین(ع)و خون سرخش دارد که راه جاودانگی را به بشر آموخت.

در ادامه حسین جلوه از ذاکرین اهل بیت(ع)به مداحی و ذکر مصیبت پرداخت و حاضرین به سوگواری پرداختند.گفتنی است این مراسم با همکاری هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد.

انتهای پیام/ر.ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما