وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393 ساعت 08:44   |   کد مطلب: 9973
قاسم آباد لک لک؛ روستایی با امکانات شهر
روستای قاسم‌آباد لک‌لک اسدآباد استان همدان با وجود امکاناتی چون باشگاه ورزشی، پارک، مسکن مهر و خانه عالم دست‌کمی از شهر ندارد.

به گزارش نافع، این روستا نمونه‌ای از روستاهای توسعه‌یافته کشور است که تعامل و مشارکت اهالی روستا، اعضای شورای اسلامی و دهیار از رموز موفقیت این روستا بوده است. قاسم‌آباد لک‌لک با ۷۶۰ نفر جمعیت مشتمل بر ۲۱۰ خانوار یکی از روستای پر جمعیت شهرستان اسدآباد است که در ۲۵ کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

اگر امروز روستای قاسم‌آباد لک‌لک یکی از روستاهای نمونه توسعه روستایی به‌شمار می‌رود و در آن امکانات مختلفی از جمله پارک با ست ورزشی، باشگاه ورزشی و خانه عالم وجود دارد، یکی از مهم‌ترین دلایل آن وجود دهیار فعالی است که با جان و دل به فعالیت پرداخته است.

محمود سمایی‌فلاحی، اولین دهیار روستای قاسم‌آباد لک‌لک است که با روحیه جهادی و اخلاق‌محوری توانسته است اقدامات خوب و عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد.وی با اجرای طرح بیمه روستاییان توانسته است موفق‌ترین کارگزار بیمه باشد و ۷۰۰ نفر را زیر پوششش بیمه قرار دهد.

طرح خرید و نصب سطل زباله که در سال ۸۶ در دستور کار تمام روستاهای کشور بود برای اولین بار در روستای قاسم‌آباد لک‌لک اجرا شد و اکنون جمع‌آوری پسماندهای زباله به صورت مکانیزه انجام می شود که البته این امر با خودیاری مردم و تلاش دهیار صورت گرفت.

پارک و فضای سبز که در کمتر روستایی قابل مشاهده است توسط اهالی روستای قاسم‌آباد لک‌لک ساخته شده است. آنان با اهدای زمینی به متراژ 3000 مترمربع این پارک را احداث کردند.

احداث غسالخانه و نهالکاری اطراف آن، احداث ساختمان دهیاری و سالن برگزاری همایش در زیربنای ۸۵ مترمربع مساحت، احداث مجتمع ورزشی، نصب تابلوی شناسایی و تابلوی تمثال مبارک شهدای روستا در ورودی روستا و ساخت ایستگاه مسافر از جمله فعالیت‌هایی است که از سوی دهیاری و با مشارکت مردم روستا انجام شده است.طرح مسکن مهر که معمولا در شهرها اجرا می‌شود، برای اولین‌بار در این روستا به اجرا درآمد.

دیدگاه شما