وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 12 مهر 1393 ساعت 11:30   |   کد مطلب: 9923
رئیس اداره ثبت احوال ملایر خبر داد
افزایش چشمگیر آمار طلاق در روستاهای ملایر
افزایش چشمگیر آمار طلاق در روستاهای ملایر
رئیس اداره ثبت احوال ملایر گفت: در شش ماهه نخست امسال 491 واقعه طلاق به ثبت رسیده است که 219 واقعه مربوط به مناطق شهری و 272 واقعه مربوط به مناطق روستایی است.

به گزارش نافع به نقل از ملایری ها،  بهرام ساکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره ثبت احوال ملایر در شش ماهه نخست سال 93 رتبه برتر استان و شهرهای تابعه را در عملکرد کنترل کیفی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، ساماندهی اسناد راکد و ساماندهی کارت هوشمند ملی کسب کرده است.
وی با اشاره به برنامه‎های راهبردی سازمان ثبت احوال کشور افزود: کل اسناد شهرستان ملایر آرشیو الکترونیکی شده و تاکنون 54 درصد این اسناد کنترل کیفی شده اند.
رئیس اداره ثبت احوال ملایر با بیان اینکه اسناد راکد اسنادی هستند که از زمان تنظیم سند تاکنون هیچ گونه تحول و آثاری بر روی آنها انجام نشده است، گفت: شهروندان با توجه به آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی باید نسبت به ثبت فوت اموات خود و یا عکس دار کردن گروه سنی 15 سال به بالا هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی به تأثیرات کارت هوشمند ملی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره اشاره و ابراز کرد: در شهرستان ملایر تاکنون دو هزار و 488 فقره کارت هوشمند ملی برای جامعه هدف صادر، فعال و تحویل داده شده است.
ساکی تصریح کرد: در ملایر چهار دفتر پیشخوان خدمات و هویت ملی فعال بوده که تاکنون چهار هزار و 307 خدمت توسط این دفاتر به شهروندان ارائه شده است.
وی بیان کرد: با هماهنگی فرمانده انتظامی ملایر و به منظور تکریم ارباب رجوع و تسریع در کار آنها دفاتر پیشخوان خدمات هویت ملی که مجوز ارائه خدمات را دارند می توانند نسبت به استعلام گواهی عکس از مراکز انتظامی شهرستان جهت احراز هویت و انجام سایر خدما مانند اخذ درخواست تعویض و فقدان شناسنامه اقدام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال ملایر با بیان اینکه به دنبال افزایش جامعه هدف اخذ کارت هوشمند ملی هستیم، اظهار کرد: برای تحقق این امر قبض درخواست کارت هوشمند ملی تا یک ماه آینده به اداره پست مرکزی شهرستان واگذار شده است.
وی افزود: در حال حاضر پهنای باند در اداره پست 512 مگابایت بوده که برای ارائه خدمات سرعت موجود پایین است و زمانی که این پهنای باند به دو گیگابایت ارتقاء یابد کار آغاز و کارت‎های صادره توسط ثبت احوال فعال و تحویل می شود.
ساکی از راه اندازی فیبر نوری در نیمه دوم سال 93 خبر داد و گفت: خطوط ارتباطی اداره ثبت احوال در حال حاضر ضعیف بوده و فیبر نوری به دلیل پهنای باند بیشتر و شکسته‎های نور در زوایای مختلف امنیت بالاتری را در ارسال اطلاعات دارد.
وی اعتبار مورد نیاز این طرح را یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون اعتبار تخصیص داده شده به این طرح 763 میلیون ریال بوده است.
رئیس اداره ثبت احوال ملایر با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال دو هزار و 919 واقعه ولادت به ثبت رسیده است، ابراز کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.7 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه 52 درصد ولادت‎ها پسر و 48 درصد دختر بوده اند، تصریح کرد: 61.8 درصد از این ولادت‎ها در مناطق شهری و 38.2 درصد در مناطق روستایی رخ داده است که بیشترین نرخ ولادت در استان نیز به شهرستان ملایر با 20.1 در هزار در شهرستان ملایر و 19.2 در هزار در استان تعلق دارد.
ساکی از ثبت 963 واقعه فوت در شش ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 17.8 درصد افزایش داسته و 99.2 درصد از آنها در مهلت قانونی 10 روز به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به ثبت هزار و 806 واقعه ازدواج در شش ماهه نخست امسال افزود: هزار و 641 واقعه در مناطق شهری و 165 واقعه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال ملایر تصریح کرد: در همین مدت 491 واقعه طلاق به ثبت رسیده است که 219 واقعه مربوط به مناطق شهری و 272 واقعه مربوط به مناطق روستایی است.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما