وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1393 ساعت 09:36   |   کد مطلب: 9825
نقش مردم کبودراهنگ در پشتیبانی از دفاع مقدس
زیبایی دفاع مقدس تنها در میدان مبارزه و نبرد احساس نمی شد بلکه در همه جای کشور بوی ایثار و شهادت احساس می شد کوچه های شهرها و روستاها پایگاه های مقاومت بسیج، مساجد و دسته های عزاداری، مدارس و ادارات همه و همه در پشتیبانی دفاع مقدس حضور گسترده داشتند.

مردم کبودراهنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس علاوه بر حضور فعال در میدان های رزم با کمک های نقدی و غیرنقدی خود به رزمندگان ، سنگ تمام گذاشتند

مردم این شهرستان بلافاصله پس از تشکیل ستاد پشتیبانی از جبهه جنگ از روستاهای دور و نزدیک کمک‌های خود را جمع آوری کرده و برای ارسال به جبهه آماده می کردند.

این کمک ها شامل کمک‌های نقدی از پول گرفته تا اهدای طلای زنان و قللک های کودکان و کمک‌های غیرنقدی مورد نیاز رزمندگان از نان و پتو و خشکبار و کشمش گرفته تا مرغ و خروس و گوسفند زنده به این ستاد اهدا می‌شد به طوری که حجم برخی از این کمک‌ها بیش از اندازه می شده است.

با وجود این که اکثر مردم انقلابی کبودراهنگ روستانشین و جزو مناطق محروم محسوب می شدند و بسیاری از آنان در مضیقه مالی قرار داشتند کمک‌های بسیاری را از نقاط مختلف شهر و روستاها به این ستاد پشتیبانی ارسال می‌کردند.

در این میان مردم روستاهای کبودراهنگ با پخت و ارسال نان کمک ها بزرگی در تغذیه رزمندگان داشتند بسیاری از آنها در طول شبانه‌روز نان می پختند؛ می گویند هر زمان در جبهه احساس کمبود نان می شد زنان روستایی در برخی مواقع در طول شب هم نان می‌پختند تا به جبهه ارسال کنند.

به راستی ملت ایران با تبعیت از ولایت فقیه در دفاع مقدس مصداق این آیه شدند: الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم…

 

 

دیدگاه شما