وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت 10:10   |   کد مطلب: 8618
نقش رزمندگان یگان انصارالحسین علیه السلام استان همدان در عملیات مرصاد
رزمندگان یگان انصارالحسین علیه السلام استان همدان به دلیل قرار داشتن در موقعیت لشکر 32 (موقعیت شهید شهبازی) در تنگه چهارزبر موثرترین نقش را در توقف ستون منافقین کوردل ایفا نمودند.

منافقین پس از عبور از اسلام آباد و تصرف گردنه حسن آباد صبح روز ۶۷/۵/۴ خود را به تنگه چهارزبر رسانیدند و با خیال خام تصرف شهر کرمانشاه و سپس تهران، دست به این عمل حماقت بار زده بودند.

فرماندهان لشکر با سازماندهی گردان های پیاده بر روی ارتفاعات تنگ شیان و کورکور (تنگه اول و تنگه دوم) از ساعات اولیه صبح مهیای مصافی تاریخی با ایادی کفر و الحاد گردیدند.

نهایتا از ساعت ۵:۱۵ بامداد درگیری با منافقین آغاز شد و در لحظات اولیه آنچنان ضربه مهلکی توسط رزمندگان استان همدان به پیکر منحوس منافقین وارد گردید که ستونی از دود و آتش آسمان منطقه را فرا گرفته و اجساد منافقین دشت حسن آباد و تنگه چهارزبر را پوشانیده بود و در همان جا ستون منافقین به طور کامل فلج و سازماندهی آنان مختل گردید.

پس از این واقعه منافقین به مدت ۴۸ ساعت در تنگه اول زمین گیر شده و وضعیت به گونه ای بود که به صورت متوالی از استان همدان طی سه روز طبق آمار بیش از ده هزار نفر نیروهای بسیجی به این منطقه اعزام شدند و در قالب ده ها گردان پیاده سازماندهی و در این عملیات تاریخی شرکت نمودند، نهایتا در تاریخ ۶۷/۵/۶ عملیات مرصاد توسط چندین گردان از نیروهای لشکر انصارالحسین علیه السلام انجام شد، که در پی آن نیروهای دشمن عقب نشینی نمودند.

لازم به ذکر است طی مراحل بعدی عملیات رزمندگان با انجام عملیات تعاقب، دشمن را تا مرزهای بین المللی عقب راندند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما