وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 12:20   |   کد مطلب: 8602
مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار همدان:
چاپ کتاب مرصاد گام اول برای معرفی نقش همدان است
چاپ کتاب مرصاد گام اول برای معرفی نقش همدان است
سرانجام پس از ماه‌ها تلاش، کتاب "قراویز تا مرصاد" از مجموعه کتاب‌های روایت انصار(کارنامه تاریخی استان همدان در انقلاب و دفاع مقدس) فردا در سالروز این عملیات رونمایی می‌شود تا نقش همدان و شهدای آن بیان شود.

به گزارش نافع، مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت:  لشکر انصار همدان، نخستین یگانی بود که توانست راه منافقان به سمت کرمانشاه را سد کرده و تا رسیدن نیروهای کمکی، آن‌ها را زمین‌گیر کند.

سیدعلی مساواتی افزود: بچه‌های لشکر انصار از 4 مرداد در منطقه مستقر بوده و سایر نیروها و یگان‌ها از روز پنجم وارد منطقه شدند.

وی اظهارداشت: همدان در این عملیات، شهدای بسیاری را از دست داد، اما متأسفانه نقش لشکر انصار در این برهه از دفاع مقدس به خوبی بیان نشده بود که با چاپ این کتاب، گامی برای تحقق این مهم برداشته شده است.

مساواتی بیان کرد: این کتاب در 3  فصل تدوین شده که فصل نخست آن به معرفی سازمان مجاهدین خلق و نقش آن‌ها در ترورها و فصل دوم به بیان خلاصه‌ای از نقش استان در عملیات‌های متععد از سال 59 تا 67 آخر پرداخته است.

وی ادامه داد: در فصل آخر نیز عملیات فوغ جاویدان منافقان  و مرصاد رزمندگان اسلام به تمامی بیان شده است.

مساواتی گفت: این کتاب که به تأیید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس رسیده، گویای نقش مهم همدان در حفظ تنگه چهارزبر و جلوگیری از پیشرفت منافقان است.

وی اعلام کرد: کتاب حاضر را امیر شالبافیان در 632 صفحه نوشته و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در هزار نسخه آن را به چاپ رسانیده است.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما