وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 5 مهر 1393 ساعت 09:26   |   کد مطلب: 9751
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه مصوبات در کارگروه ها باید نتیجه محور بوده و در عمل روشن شود.

به گزارش نافع، محمدعلی پور مختاردرجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خواستار بررسی بیشتر شغل های ایجاد شده در استان شد.

وی افزود:اگر هر ماه برای هزار نفر در استان اشتغال ایجاد می شود باید درست مورد بررسی قرار گیرد چراکه آمار ارائه شده در زمینه ایجاد شغل زیاد است اما واقعیت نشان دهنده این موضوع نیست.

با اعلام این خبر، افزود: 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کشور تعلق گرفت که از این میزان 20 میلیون تومان به استان همدان تخصیص یافت.

وی خواستار اختصاص بخشی از این اعتبار برای فرهنگی سازی شد و گفت: به علت بیکاری ناشی از نگاه فرهنگی غلط در جامعه، کمیته ای به عنوان کمیته کارشناسی فرهنگ در استان تشکیل تا مسائل جزئی تر و موانع اشتغال در آن بررسی شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تشکیل این کمیته می توان برای هر شهرستان نگاه خاصی بر مبنای توانمندی و علاقه مندی ها در نظر گرفت تا نتایج اجرای مصوبات در آن بررسی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز از سرمایه گذاری افزون بر چهار هزار میلیارد تومان، توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

"امیر خجسته" گفت: استان همدان با توجه به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سطح کشور به عنوان پایلوت قرار گرفته و استان های دیگر مانند همدان شتاب ندارند که این نشان دهنده تلاش و عزم مدیران به ویژه استاندار در جذب سرمایه گذار است.

وی با بیان این که باید اشتغال و معیشت در راس اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، گفت: با توجه به قرار گرفتن در شرایط تحریم، دولت توانایی سرمایه گذاری در این شرایط را نداشته و باید سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کند.

وی در پایان از ایجاد دو هزار شغل در پتروشیمی ابن سینا خبر داد و افزود: با ایجاد شغل در استان در بین مردم نوعی امیدواری به وجود می آید.

دیدگاه شما