وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 10 تير 1394 ساعت 08:01   |   کد مطلب: 15045
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان خبر داد:
فعال بودن 1250طرح آموزش اشتغال محور در کمیته امداد تویسرکان
	فعال بودن 1250طرح آموزش اشتغال محور در کمیته امداد تویسرکان
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان گفت: یک هزار و 250 طرح آموزش اشتغال محور در کمیته امداد تویسرکان در راستای ایجاد اشتغال و رفتن به سوی خودکفایی مددجویان فعال است.

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، «سعید حسینی» با بیان اینکه خودکفا کردن مددجویان از اولویت های کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان است، گفت: در این راستا طرح های آموزشی اشتغال محوری از جمله منبت کاری، نجاری، قالی بافی، چرم دوزی، باغبانی، زراعت، پرورش زنبور عسل، دامداری و صنایع دستی زیر نظر این نهاد برای مددجویان فعال است.

وی تعداد طرح ها در حوزه کشاورزی را 42، حوزه صنفی و صنعتی 378، صنایع دستی 220 و حوزه دامداری را 490 طرح اعلام و اظهار کرد: در سه ماه اول امسال همچنین 55 طرح اشتغالزایی با تسهیلات چهار میلیارد ریال راه اندازی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان با بیان اینکه در دو سال اخیر 450  خانوار مددجوی تویسرکانی خودکفا شدند، افزود: در سال جاری نیز تاکنون 43 نفر خودکفا شدند و مدیریت این نهاد صد در صدی حق بیمه مددجویان فعال در رشته های مختلف خود اشتغالی را به منظور ترغیب به مددجویان خودکفایی و افزایش خانوارهای خودکفا پرداخت می کند.

حسینی در ادامه از زیر پوشش تأمین اجتماعی بودن  700  خانوار مددجوی تویسرکانی خبر داد و گفت: در حال حاضر سه هزار و 850 خانوار و 455 یتیم تحت پوشش حمایتی و خدماتی خود این نهاد هستند.

وی همچنین به توزیع 290 سبد غذایی به ارزش دو میلیون ریال برای هر سبد، بین خانوارهای تحت پوشش این نهاد از آغاز رمضان امسال خبر داد و گفت: سایر مددجویان  نیز از دو وعده افطاری یا جیره خشک به ارزش 800 هزار ریال بهره مند می شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان؛ برگزاری کلاس های نهج البلاغه، تجوید و روخوانی قرآن کریم و آموزش چهره به چهره اخلاق و احکام اسلامی را بخشی از برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما