وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 شهريور 1393 ساعت 23:43   |   کد مطلب: 9581
حضرت آیت الله نوری همدانی:
داعش همان اسلام آمریکایی است
 داعش همان اسلام آمریکایی است
حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی گفت: دشمن با طرح جریان های انحرافی و تکفیری به دنبال منزوی کردن اسلام است .

این مرجع تقلید امروز در دیدار با جمعی از خواهران طلبه استان همدان شناخت زمان را امری مهم دانست و اظهار کرد: انسان باید مردم، حوادث و رخدادهای زمان خود را بشناسد تا فریب نخورد و مطابق با آن برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر اتفاقی که در عصر حاضر رخ می‌دهد ریشه و اساسی دارد که مهم‌ترین اتفاق عصر حاضر تشکیل جمهوری اسلامی ایران بود که توانست همه معادلات جهانی را به هم بزند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیش از این دنیا دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، امام خمینی(ره) با نهضت خود مردم را بیدار کرد و توانست تمام توطئه‌های دشمنان را شناسایی و خنثی کند.

او بیان کرد: عده ای بر این باورند که اسلام و قرآن متعلق به 1400 سال پیش بوده و نسخه ای برای زندگی امروز بشر نیست در حالیکه اسلام دینی جاودانه بوده و برای همه زمانها و دورانهای بشر برنامه سعادت دارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز نیز دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کنند تا مردم را از اسلام دور نگه دارند و جلوی بیداری اسلامی را بگیرند به همین دلیل دست به ایجاد گروه هایی چون طالبان، تکفیری ها، داعش و ... زده اند تا اسلام ناب و حقیقی را از بین ببرند.

او یادآور شد: اما علمای اسلام و ملت های مسلمان بیدارند و با شناخت دقیق از توطئه آنها، نمی گذارند به هیچ یک از اهداف شوم خود دست یابند و با اتحاد و همدلی که لازمه جامعه امروز است دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به نگرش اسلام به زن و مرد و ملاک قرار دادن تقوا اشاره و خاطر نشان کرد: آنچه در اسلام ملاک امتیاز و برتری است تقوا، علم و جهاد و فضیلت است که در این موارد هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به حکومت در اسلام اشاره کرد و افزود: در اسلام، حکومت در درجه اول دست پیامبر(ص)، سپس ائمه اطهار(ع) و جانشینان او و در زمان غیبت نیز حکومت متعلق به ولی فقیه جامع شرایط است.

وی در ادامه سخنان خود طلبگی را بابرکت ترین مشاغل جهان دانست و تاکید کرد: طلاب در هرکاری باید خداوند را مدنظر داشته و برای رضای او حرکت کنند تاخداوند نیز رحمت خود را شامل شما کند.

دیدگاه شما