وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 شهريور 1393 ساعت 12:36   |   کد مطلب: 9578
معاون فرهنگی ورزش و جوانان استان همدان، از تقدیر 650 زوج همدانی با مهریه 14 سکه و دارا بودن 24 سال سن در روز ازدواج خبرداد.

به گزارش نافع، اسدالله ربانی مهر، به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) 650 نفر از زوجین همدانی مهریه 14 سکه و دارا بودن 24 سال سن مورد تقدیر قرار می گرند.

وی افزود: ازدواج هم اکنون یکی از مسائل مهم و با اولویت در حوزه جوانان است که باید به صورت ویژه و جدی مورد توجه قرار گیرد و اگر بعضی مشکلات امروزی حوزه ازدواج برطرف شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های امروز در جامعه نیز از بین می رود.

وی تصریح کرد: اگر زوجین در زندگی خود سبک زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) را به عنوان الگوی زندگی مشترک خود قرار دهند در زندگی موفق خواهند شد و بعضی مشکلات و ناهنجاری های امروزدرجامعه ازبین خواهدرفت.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان دارای 43 هزار و 700 مجرد  بالای 30 سال سن است که از این میزان 13 هزار دختر مجرد و 10 هزار نفر تحصیلات دانشگاهی می باشد.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: 4 هزار و 500 نفر کارمند مجرد در استان وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 100 نفر آقا و مابقی خانم هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی موجب موانع ازدواج در بین جوانان می شود، گفت: 64 تازه داماد به دلیل عدم پرداخت مهریه ذر زندان به سر می برند.

وی افزود: مهریه بالا تضمین کننده زندگی زوجین نیست و حجم بالای طلاق با مهریه های بالا در دادگستری ها نشانه این موضوع است که مهریه بالا تضمین ادامه یک زندگی مشترک در سایه آرامش و یک سقف واحد نیست.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما