وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 شهريور 1393 ساعت 10:08   |   کد مطلب: 9566
عزل ناگهانی رییس پیام نور استان
زنده باد مخالف مرده من
 زنده باد مخالف مرده من
بهمن‌ماه سال گذشته بود كه از توديع و معارفه رياست دانشگاه پيام نور خبردار شديم. آقاي دكتر محمد ظاهري از طرف رياست عالي دانشگاه پيام ...

به گزارش نافع به نقل از صدای دانشجو، بهمن‌ماه سال گذشته بود که از تودیع و معارفه ریاست دانشگاه پیام نور خبردار شدیم. آقای دکتر محمد ظاهری از طرف ریاست عالی دانشگاه پیام نور منصوب شد.

انتصابی که به گفته دکتر فلاحی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور بعد از مصاحبه باشخصیت‌های مختلف اصول‌گرا و اصلاح‌طلب انجام شد و آقای محمد ظاهری جزء شخصیت‌های علمی دانشگاهی بود که جزء جریان سیاسی خاصی نبود. وی توانست پس از حضور در مصاحبه،  نظر ریاست عالی دانشگاه را جلب کند تا از بین گزینه‌های موجود ایشان را برای ریاست انتخاب کند. ریاستی که البته بیش از هشت ماه طول نکشید و همین هفته بود که خبر تودیع ایشان از رسانه‌ها اعلام شد. این عزل و نصب کوتاه‌مدت ما را بر آن داشت تا از مسئولان دانشگاه و خود دکتر محمد ظاهری پیگیر ماجرا شویم.

حجت‌الاسلام دکتر فلاحی در مورد هشت ماه گذشته در دانشگاه پیام نور گفت « آقای محمد ظاهری از همان اول هم خط و خطوط سیاسی نداشت. حتی بعضی از اصلاح‌طلبان سنتی و متدین هم پشتیبان وی بودند. در این هشت ماه هم با همه جریان‌ها و گروه‌ها تعامل داشتند، چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان و در این مدت هیچ تغییر یا عزلی در اصلاح‌طلبان انجام ندادند.»

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، بابیان اینکه هشت ماه گذشته هشت ماهی بود که ریاست دانشگاه از داخل و خارج محیط دانشگاه مورد هجوم برخی تندروها بوده است افزود« از ابتدای کار، استانداری و مخصوصاً معاونت سیاسی وی، توهماتی داشتند که رئیس دانشگاه پیام‌نور، گزینه جبهه پایداری بوده است. برخی گزارش‌های راست و دروغ از داخل و خارج دانشگاه و بعضاً از دانشگاه بوعلی سینا مزید بر علت شد تا استانداری بر این موضوع پافشاری کند.»

وی با تأکید بر اینکه استانداری همدان به اتاق یک حزب تبدیل‌شده است گفت« در این چند ماه، استانداری ارتباط با یک محیط علمی را قطع کرده بود، ولی از طرف دانشگاه مرتب دعوت‌نامه‌ها ارسال می‌شد و آن‌ها برای جلسات مختلف دعوت می‌شدند. در این هشت ماه تقریباً دانشگاه را تحریم کرده بودند. »

اما جریان عزل ریاست دانشگاه از یک المپیاد ورزشی شروع می‌شود. المپیاد کشوری بسکتبال دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور. محمد ظاهری ، رئیس سابق دانشگاه پیام نور در مورد این همایش می‌گوید« دوشنبه هفته گذشته افتتاحیه‌ای داشتیم برای این المپیاد. برای این برنامه برای مجموعه استانداری، نمایندگان استان و مدیران کل استانی حدود ۹۰ دعوت‌نامه توزیع کردیم.»

وی در مورد اتفاقات روز برگزاری همایش این‌گونه ادامه داد: قرارمان این بود که در سین برنامه هرکدام از آقایان، ازجمله امام‌جمعه، استاندار و یا نمایندگان که تشریف آوردند، برای احترام به حضور آن‌ها، پنج دقیقه زمان به هریک داده شود تا به حضار خوش‌آمد بگویند. در روز افتتاحیه از نمایندگان استان فقط دکتر کارخانه‌ای دعوت ما را پذیرفتند و در جلسه حاضر شدند. طبق برنامه پنج دقیقه زمان برای خوش‌آمد گویی به ایشان داده شد. ایشان پس از خوش‌آمد گویی چنددقیقه‌ای در مورد اهمیت ورزش و توجه به‌سلامت بدن صحبت کردند و شاه‌بیت صحبت‌های ایشان این بود که گفتند، تن مرکبی است برای روح و اگر تن سالم باشد روح هم سالم خواهد بود»

دکتر فلاحی هم در مورد صحبت‌های نماینده مردم همدان و فامنین در جلسه گفت« تمام فایل‌های صوتی آن روز ثبت‌شده و در فرهنگی دانشگاه آرشیوشده است. متن سخنرانی هم چاپ شد و همه دیدند در آن کلمه‌ای حرف سیاسی وجود ندارد و همه در مورد ورزش است.»

این موضوع دست‌آویزی می‌شود برای تندروهایی که از هشت ماه پیش در انتظار فرصتی برای ضربه زدن به جایگاه ریاست دانشگاه پیام نور بوده‌اند. تا آنجا که گزارش‌های مختلفی برای ریاست عالی پیام نور مرکز ارسال می‌شود.

محمد ظاهری در مورد برخورد سازمان مرکزی پیام نور گفت: روز یکشنبه برای انجام یک سری امور به تهران رفته بودم. به دفتر ریاست دانشگاه رفتم. آقای ناجی که مدیرکل دفتری ریاست دانشگاه هستند، به من اعتراض کردند که شما چرا از یک نفر که منتقد دولت است دعوت کرده‌اید؟ پاسخ من این بود که ما طبق وظیفه، در این المپیاد ملی همه نمایندگان استان را دعوت کرده‌ایم. آقای ناجی اصرار داشتند که نباید از ایشان دعوت می‌شد، نباید تریبون در اختیار یک منتقد دولت قرار می‌دادید.تا آنجا که گفتند اصلاً نباید ایشان را به دانشگاه راه بدهید.»

رئیس سابق دانشگاه پیام نور بابیان اینکه، ما فکر می‌کردیم خط و مشی دولت در برخورد با منتقدان و مخالفان همان است که در صحبت‌های رئیس‌جمهور گفته می‌شود افزود« آقای کارخانه‌ای نماینده مردم هستند هرچند که منتقد دولت باشند. این حق قانونی نمایندگان است که حتی بدون دعوت به هر جلسه‌ای بروند.»

به  گفته محمد ظاهری عصر همان روز از طرف ناجی با او تماس گرفته می‌شود و گفته می‌شود که احتمالاً دانشگاه به گزینه تغییر می‌رسد. محمد ظاهری با اعتراض به اینکه برای تودیع و معارفه حتی زودتر به ما اطلاع داده نشد تا وسایل اتاق خود را منتقل کنیم گفت« دوشنبه در جلسه‌ای بودم که آقای ناجی تماس گرفتند و گفتند نیم ساعت دیگر حکم رئیس جدید دانشگاه را برای شما می‌فرستیم و خودتان برنامه تودیع و معارفه را انجام دهید.»

دکتر فلاحی با اعتراض شدید به صدور حکم عزل ریاست دانشگاه گفت: « در این اتفاقات نه معاون پارلمانی ریاست در جریان بوده است، نه معاون فرهنگی دانشگاه و از همه مهم‌تر رئیس انتصابات دانشگاه هم در جریان نبوده است. مشاورین ریاست هم در جریان قرار نگرفته‌اند. برای این حکم رئیس دفتر تصمیم گرفته و خود اقدام کرده است.»

فلاحی با ابراز اینکه این‌گونه برخوردهای افراطی با صحبت‌های دولت منافات دارد گفت« دولت دم از تدبیر می‌زند. در همین سخنرانی اخیر مشهد هم گفتند که دست همه گروه‌ها را می‌فشاریم و از همه گروه‌ها استفاده کرده‌ایم، اما می‌بینیم که در مقام عمل به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند. این برخوردها فقط به لحاظ خط و خطوط سیاسی است. چراکه برخی تا بتوانند دست از افراطی‌گری برنمی‌دارند. این حرف‌ها باعث نمی‌شود که ما قسم حضرت عباس دولت را بپذیریم و دم‌خروسی را که امروز از همه‌جا بیرون زده است نادیده بگیریم. از طرف دیگر هم شعاری است که رئیس‌جمهور در انتخابات سعی می‌کردند به‌وسیله آن رأی مردم را جذب کند. جناب روحانی می‌گفت: «من سرهنگ نیستم من حقوق‌دان هستم.» شما ببینید رئیس دانشگاهی که هشت ماه است منصوب‌شده ، بدون دلیل برکنار می‌کنند و به‌راحتی با آبروی او بازی می‌کنند. فردی که قبلاً با او مصاحبه کرده و صلاحیت علمی و سیاسی و مدیریتی او را تائید کرده‌اند بدون هیچ دلیل متقن برکنار می‌کنند. مردم چه فکری می‌کنند؟ مگر وی در این هشت ماه مرتکب چه جرمی شده است؟ تنها جرم او راه دادن نماینده مردم به دانشگاه است.»

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور با اشاره به پیگیری این موضوع از طرف نمایندگان استان گفت« این موضوع در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و طبیعتاً باعث ضربه به جایگاه ریاست عالی دانشگاه پیام نور خواهد شد.»

وی در پایان با گلایه از مسئولان استان گفت« در استان شاهد خیلی جریانات هستیم که مخالف شعارهای دولت بوده است. امروز نیروهای استانداری تصفیه‌شده‌اند. نمونه‌ها و شاهد مثال‌های روشنی وجود دارد که آقایان با استفاده از فیلم‌های جلسات انتخاباتی رقبای آقای روحانی در انتخابات افراد را شناسایی و برکنار می‌کنند و به خود آن‌ها هم گفته‌شده که شما در ستاد انتخاباتی این آقا بوده‌اید و نمی‌توانید در این دولت پست داشته باشید. مسئولان باید خدا را در نظر بگیرند.»

دیدگاه‌ها

دکتر ظاهری رو که خودشون به جای دکتر خزایی گذاشته بودن واقعا عجیبه!!!!
کسی که وزیر علوم رو استیضاح کرده حق نداره جایی بره و نباید هیچ جا راه بدنش

دیدگاه شما