وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 12:42   |   کد مطلب: 9453
خانواده ای که خلا کم کاری مسئولان را جبران می کند/ امر به معروف و نهی از منکر واجبی فراموش شده!
از دیدگاه دین شخصی که منکری را انجام می دهد با شخصی که نهی از منکر نمی کند در انجام آن منکر شریکند زیرا اولی منکر را انجام داده و دومی واجبی از واجبات خداوند را ترک کرده است و اما برای نخستین بار در تویسرکان خانواده ای که در احیای واجب فراموش شده ای تلاش می کند.

به گزارش  نافع به نقل از رودآور، در حال قدم زدم بودم که بنری هایی با موضوع حجاب و عفاف جلوی درب مغازه ای توجه مرا به خود جلب کرد، در ابتدا گفتم خدا را شکر مسئولان برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دست به کار شده اند! اما این گونه نبود، کمی آن طرف تر متوجه شدم دختر خانم محجبه ای تعدادی برشور در میان برخی افراد توزیع می کند.علامت سوال بزرگی در ذهنم ایجاد شد؟ چه خبر شده است؟!

108وارد مغازه شدم تا پاسخ سوال های خود را بگیرم. آقای محسن خدادادی به همراه همکارش آقای احمد شمس اللهی در یکی از نمایندگی های بیمه در تویسرکان فعالیت دارند و اقدام درخور تقدیری در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی انجام داده اند.

امر به معروف و نهی از منکر واجبی فراموش شده

104رودآور: آقای شمس اللهی چطور شد شما و خانواده تان اقدام به توزیع برشور با مضامین حجاب و عفاف کرده اید؟

ـ در جامعه اسلامی ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر که از جایگاه ویژه ای از منظر دین و سفارشات ائمه اطهار(ع) برخوردار است، مظلوم واقع شده است و با ترک آن از سوی مردم و مسئولان بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به واجبی فراموش شده تبدیل شده.

باید بگویم از دیدگاه دین شخصی که منکری را انجام می دهد با شخصی که نهی از منکر نمی کند در انجام آن منکر شریکند زیرا اولی منکر را انجام داده و دومی واجبی از واجبات خداوند را ترک کرده است، به همین دلیل با این دیدگاه من و خانواده و همکارم آقای خدادادی که هزینه های چاپ برشور را تقبل کرده است بر آن شدیم که با حداقل امکانات موجود به این واجب الهی عمل کنیم و امیدوارم مردم و مسئولان با توجه به شرایط اسفبار فرهنگی جامعه و تهاجم فرهنگی ناجوانمردانه دشمنان علیه کشورمان نسبت به این امر مهم اهتمام بیشتری به خرج دهند.

استفاده از ماهواره مصداق به هراج گذاشتن ناموس است

رودآور: آقای خدادادی به نظر شما چرا وضعیت حجاب در جامعه ما به اینجا رسیده است؟

100ـ دشمنان اسلام برای ما نقشه های شومی کشیده اند و متأسفانه عده ای از مسئولان به حل مشکلات فرهنگی به دنبال مقصر می گردند و با توجیه عملکرد نامناسب خود واجب امر به معروف و نهی از منکر را به گردن یکدیگر می اندازند.

امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و با انجام آن از سوی یک شخص حقیقی یا حقوقی از گردن دیگری ساقط نمی شود و باید همه ما نسبت به این امر احساس تکلیف داشته باشیم چرا که خانواده هایمان در این جامعه زندگی می کنند.

متأسفانه استفاده از ماهواره زندگی خانواده های امروزی را دچار مشکلات کرده است و برخی نا آگاهانه و بعضا آگاهانه اجازه ورود به سرباز دشمن در حریم خانه ها را می دهند.

من از پدران و مادرانی که مدعی هستند استفاده علمی از ماهواره دارند سوال می پرسم که تاکنون چقدر استفاده علمی از ماهواره برده اند، آیا اصلا علم در ماهواره است؟ اگر راست می گویند چرا مقالات علمی و یا کتاب های علمی و یا فیلم های آموزنده اسلامی را برای خود و فرزندان خود تهیه نمی کنند!!

جالب است عده ای از والدین می گویند ما خودمان در حفظ حجاب و عفاف معتقد هستیم ولی نمی دانیم چرا فرزندانمان بی قید و بند شده اند و کجای کار ما اشکال دارد، این نیز به وضوح روشن است، آنان چگونه اجازه می دهند فرزندانشان با ماهواره تنها در خانه باشند، خب معلوم است وقتی که پدر و مادر کنترلی بر روی فرزندان ندارند، وضعیت حجاب و عفاف به جایی می رسد که هم اکنون هست.

آیا اینان نمی دانند ناموس خود را به حراج گذاشته اند؟!

من و آقای شمس اللهی هر دو دارای زن و فرزند هستیم و برای آنان جامعه ای به دور از آلودگی می خواهیم به همین دلیل از دو سال گذشته با تذکر لسانی سعی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر داشتیم تا اینکه هر دو با هم تصمیم گرفتیم با همین امکانات موجود و حداقل هایی که در دسترس داریم شروع کنیم.مطالب را آقای شمس اللهی از سایت ها و کتاب های معتبر تهیه و تنظیم می کند وتوسط اعضای خانواده در میان مردم توزیع می شود.

ما علاوه بر توزیع برشور از فضای جلو درب مغازه نیز استفاده می کنیم و چندین بنر تهیه کرده و در کنار مغازه خود نصب کرده ایم.

برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید منتظر دستورالعمل باشیم

رودآور: انتظار شما از مسئولان چیست؟

ـ فضا و سیمای شهری ما اسلامی نیست، نه از بنرهای تبلیغاتی خبری است و نه از پوسترهایی با مضامین حجاب و عفاف، به نظر من هر کس باید از خود و از میان خانواده و یا اداره خود شروع کند، افرادی که مدعی دفاع از اسلام هستند حال چرا اسلام را تنها گذاشته اند، آیا در ادارت نمی شود هر روز یک برگه و نه بیشتر و یا یک بنر در ماه تهیه کنند و در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهند؟! یعنی برای ادارات بودجه تبلیغاتی نمی آید؟! و آیا نباید برای ارتقاء فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است کمترین هزینه ای شود؟ مگر تهیه ی برگه و نصب آن بر روی دیوار ادارات چقدر هزینه بردار است؟! آیا برای رشد فرهنگی و اسلامی باید منتظر دستورالعمل باشیم تا اجرا شود و یا وظیفه دینی خود دانسته و عمل کنیم؟!

شهید خلیلی؛ شهید امر به معروف و نهی از منکر الگویی حقیقی

رودآور: خانم شمس اللهی خودتان را برای خوانندگان رودآور معرفی کنید؟

ـ زهرا شمس اللهی هستم و امسال به کلاس هفتم می روم.

رودآور: امروز برشورهایی را در بین مردم توزیع می کردید؟! این شهامت را از کجا به دست آوریده اید؟

111ـ در ابتدا پدر و مادرم برشور ها را توزیع می کردند و من راستش کمی از عکس العمل ها میترسیدم، تا اینکه یک شب مستند شهید خلیلی را که از تلویزون پخش می شد دیدم، این مستند مرا دگرگون کرد، جوانی با آن همه محبوبیت در همه اهل محله، فردی باهوش که قطعا آینده خوبی در انتظارش بود ولی جانش را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در راه رضای خدا فدا کرد.

شهید خلیلی را الگوی خودم قرار دادم و جرأت در من به وجود آمد، مضاف بر اینکه پدر و مادرم هم مرا به این امر تشویق می کردند، پدرم می گوید: اولا اینکه به آرامی و با زبان خوش با اطرافیانت برخورد کن، دوما اینکه اگر در این راه حرفی شنیدی که دلت آزرده شد نگران نباش و انتقام نگیر بلکه با لبخند عبور کن، چرا که پاداش دل شکسته ات را خدا می دهد.

دشمنان اسلام حتی برای انحراف کودکان نیز برنامه ها ریزی کرده اند

رودآور: محتویات برشورها چیست؟ آیا تنها مختص بانوان است یا برای آقایان هم مطالبی دارید؟

محتویات برشورها درباره حجاب و عفاف، آشنایی با مضرات ماهواره، حفظ حریم ها در بین نامحرمان و ترویج سبک زندگی اسلامی است، تمامی مطالب این برشورها برای مردان جامعه ما نیز قابل استفاده است و اینکه مطالبی مختص به آقایان نیز هست، چرا که رعایت حجاب و عفاف مختص به بانوان نیست.

باید بدانیم دشمنان برای تک تک افراد جامعه ما برنامه ریزی کرده اند، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، آنان با استفاده از کارتون ها و یا لوازم التحریرها با تصاویر بتمن، باربی و یا مرد عنکبوتی فکر و ذهن دانش آموزان را به خود مشغول کرده اند و باید راه چاره ای برای مقابله با این تهاجم فرهنگی اندیشیده شود.

با توجه به اینکه تمایلات به استفاده از ماهواره و یا وسایل مروج سبک زندگی غربی اکثرا از روی ناآگاهی صورت می گیرد، بهترین راه چاره همین امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی جامعه است.

همه باید در انجام امر به معروف و نهی از منکر سهیم باشیم

رودآور: این کار شما آیا تأثیر گذار بوده است و آیا دوستان خود را نیز همراه کرده اید؟

امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است و ما به امید تأثیر گذاشتن آن را ادا می کنیم، حتی می شود با یک نگاه نیز این فرضیه واجب را انجام داد، گرچه ما به دنبال اثرگذاری نیز هستیم، باید بگویم به واسطه ارائه برگه ای که متن حدیث معراج بر روی آن نوشته شده بود به روشنی دیدم که فروشنده مغازه ای که بد حجاب بود تغییر رویه داده و اکنون با شئونات اسلامی کار خود را دنبال می کند.

شروع هر کاری سخت است اما اکنون خوشحالم چرا که برخی از دوستانم نیز با من همراه شده اند و گاها در توزیع برشورها به من کمک می کنند.ما می خواهیم از خود شروع کنیم و کم کم این کار را گسترش دهیم تا همه افراد جامعه ما در اجرای امر به معروف و نهی از منکر سهیم باشند.

رودآور: آرزویت چیست؟

دعا برای تعجیل در ظهور ولی عصر(عج) که بزرگترین معروف است و اینکه جامعه ای با حجاب، با حیا و با عفاف داشته باشیم.

108

101

103

112

201

209

208

206

205

204

203

202

106

110

 

دیدگاه شما