وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 20 تير 1393 ساعت 12:42   |   کد مطلب: 8242
ارتباط مسئولان با دانشگاه ها سبب اجرای طرح های زیربنایی می شود
استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید طرح های پژوهشی متناسب با نیازهای زیر بنایی استان اجرایی شود از مسوولان خواست: برای اجرای طرح های خود با دانشگاه ها ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

محمد ناصر نیکبختˈ روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن شهدای استانداری همدان با بیان اینکه حمایت رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر از دولت، بی نظیر بود افزود: وقتی مقام معظم رهبری تاکید به حمایت از دولت دارند به این معنی است که دولت فعالیت خود را به درستی انجام داده است.

وی اضافه کرد: دولت از حاشیه فرار می کند و مسیر را برای کار و فعالیت و خدمت به مردم هموار کرده است و به دنبال حاشیه سازی نیست.

وی اظهار کرد: کارگزاران دولت هم باید دولت را قبول داشته باشند و اگر به دولت توهین می شود دفاع منطقی داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه اطلاع رسانی درستی از عملکرد دولت توسط رسانه ها انجام نمی شود گفت: رسانه ها باید منصفانه نقاط ضعف و قوت دولت را برای امیدوار کردن مردم به عملکرد دولت و نظام جمهوری اسلامی، انعکاس دهند.

نیکبخت اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از فعالیت های مهم دولت یازدهم در سال جاری عنوان کرد و از همه مسوولان و به ویژه فرمانداران و بخشداران خواست: اهداف مهم این طرح را برای مردم بازگو کنند.

وی اضافه کرد: دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی ،تعالی فرهنگ و تعامل و همراهی با نمایندگان تاکید فراوان دارد.

استاندار همدان گفت: تورم نقطه به نقطه در سطح کشور از 43 درصد به 14 درصد کاهش یافته و مهار شده است که این یکی از فعالیت های موثر دولت است.

نیکبخت با بیان اینکه رونق اقتصادی یکی از اولویت های مهم دولت است اضافه کرد: رونق اقتصادی با تولید است و اگر نباشد اقتصاد، پایدار نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه با تزریق 570 میلیارد ریال اعتبار برای طرح آبرسانی از سد تالوار این طرح با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد افزود: همچنین 180 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات خشکسالی برای آبرسانی سد سرابی تویسرکان و سد ملایر از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه باید طرح های پژوهشی متناسب با نیازهای زیر بنایی استان اجرایی شود از مسوولان خواست: برای اجرای طرح های خود با دانشگاه ها ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی اظهار کرد: استان همدان به لحاظ علمی ظرفیت های خوبی دارد و باید از این ظرفیت های علمی بیشترین استفاده را انجام داد.

معاون برنامه ریزی استانداری همدان نیز گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات عمرانی سال گذشته هنوز جذب نشده است که مسوولان دستگاه های اجرایی برای جذب این اعتبارات 10 روز مهلت دارند که اگر این امر تحقق نیابد این اعتبارات برگشت داده می شود.

ˈخسرو سامریˈ افزود: از محل اعتبارات تسهیلات خارجی برای استان همدان 920میلیون دلار در نظر گرفته شده که این مبلغ باید در بخش های آب و فاضلاب شهری و روستایی، توسعه راه ها، شهرک های صنعتی، اماکن ورزشی و دانشگاه ها جذب شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان نیز گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است کارگاروه اجتماعی با هدف تحقق این امر در استان شکل گرفته است.

ˈمحمد ابراهیم الهی تبارˈ افزود: در این کارگروه منشوری با عنوان فرهنگ در حوزه های فرهنگ و سیاست های دولت تنظیم شده است و تاکنون پنج کارگروه در این زمینه تشکیل شده است.

شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان روز پنجشنبه با دستور کار ارایه گزارش مسوولان دستگاه های اجرایی در مورد جذب اعتبارات ملی در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

دیدگاه شما