وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 شهريور 1393 ساعت 14:03   |   کد مطلب: 9410
هشدارپلیس فتا به کاربران ویندوزxp
اگر هنوز از ويندوز "اکس‌پي" استفاده مي‌کنيد و امنيت زندگي ديجيتال براي‌تان مهم است، به فکر سيستم عامل تازه‌اي باشيد...

به گزارش نافع،  اگر هنوز از ويندوز "اکس‌پي" استفاده مي‌کنيد و امنيت زندگي ديجيتال براي‌تان مهم است، به فکر سيستم عامل تازه‌اي باشيد. سفره XP براي هکرها به زودي رنگارنگ‌تر هم خواهد شد.

سيستم عامل‌هاي متن باز نيز گزينه‌هاي مناسبي هستند. مايکروسافت نزديک به يک سال پيش اعلام کرده که از هشتم آوريل 2014(19 فروردين 1393) ديگر بسته‌هاي به‌روزرساني براي ويندوز اکس‌پي منتشر نمي‌کند. با اين حساب، حتي اگر از نسخه اصلي و ثبت‌شده ويندوز استفاده مي‌کنيد هم، بايد کم‌کم به فکر سيستم عاملي جديد باشيد؛ البته اگر به حريم خصوصي خود اهميت مي‌دهيد و نمي‌خواهيد درهاي زندگي ديجيتال‌تان را به روي هکرها باز بگذاريد.

نسخه اکس‌پي ويندوز در بيست‌ويکم اکتبر 2001به بازار عرضه شد. اين سيستم عامل از معماري امنيتي به اعتقاد کارشناسان "پوسيده‌اي" استفاده مي‌کند که بستن حفره‌هاي امنيتي آن براي کدنويسان مايکروسافت هم آن‌قدر زمان‌بر شده که از لحاظ اقتصادي ادامه اين روند براي اين کمپاني به‌صرفه نيست.

اين سيستم عامل مدت‌هاست که به لقمه چرب هکرها تبديل شده است و انتظار مي‌رود که مجرمان اينترنتي با شنيدن خبر "توقف پشتيباني امنيتي از XP"، براي نفوذ به دستگاه‌هاي مبتني بر اين سيستم عامل، انگيزه تازه‌اي هم يافته باشند.کمپاني مايکروسافت، طراح ويندوز، در اکتبر 2012اعلام کرد که اين سيستم عامل در مقايسه با ويندوز هفت در يک بازه زماني مشخص حدودا دو برابر بيشتر مورد حمله هکري قرار گرفته است.

پايان ارائه آپديت‌هاي امنيتي براي XP به اين معني است که حفره‌هاي امنيتي آن باز خواهد ماند و هکرها به‌سادگي مي‌توانند از آسيب‌پذيري‌هاي موجود در سيستم‌هاي مبتني بر اين سيستم عامل براي حمله و نفوذ به آن‌ها استفاده کنند. به اين ترتيب مي‌توان گفت اکس‌پي به زودي از ناامن‌ترين سيستم‌هاي عامل در سراسر جهان خواهد بود.

تهيه و تنظيم : پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان

 

دیدگاه شما