وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 15 شهريور 1393 ساعت 13:04   |   کد مطلب: 9347
دبیرکل حزب اراده ملت ایران در همدان:
مجلس نظام انتخابات کشور را به سمت نظام حزبی ببرد
مجلس نظام انتخابات کشور را به سمت نظام حزبی ببرد
دبیرکل حزب اراده ملت ایران از مجلس شورای اسلامی خواست نظام انتخابات کشور را به سمت نظام حزبی ببرد و گفت: با این کار عرصه سیاست از حالت بی نظمی خارج می شود.

ه گزارش نافع به نقل از تسنیم، احمد حکیمی پور در مراسم آغاز به کار حزب اراده ملت ایران(حاما) شاخه همدان، اظهار کرد: کار این حزب از یک سال پیش در همدان آغاز شده بود که از امروز رسماً فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی استان همدان را یکی از استان های مستعد و پیشرو کشور خواند و با گریزی به فعالیت حزب اراده ملت ایران، گفت: این حزب به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب میانه‎رو در کشور فعال است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه این حزب در طول سال‌های گذشته فعالیت های سیاسی خود را با مجموعه ای از اصلاحات سامان داد، ابراز کرد: این حزب ضمن اینکه دارای شخصیت مستقلی است، در سیاست‌های کلان به ویژه در مقاطع انتخابات با مجموعه اصلاحات همسو و همراه بوده است.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولتی یازدهم، امیدواریم فضای فعالیت‌های سیاسی قانونمند و جدی برای احزابی که می‌خواهند در کشور به طور مستمر سیاست‌ورزی کنند، فراهم شود.

حکیمی‌پور اظهار کرد: حزب اراده ملت ایران به عنوان یکی از احزاب قانونی کشور، به دنبال فعالیت‌های معطوف به نتیجه، مثمر ثمر و اثرگذار است زیرا به این دوره جدید امید بسیاری دارد.

وی گفت: در گذشته با وجود فراز و فرودهایی، هیچ گاه فرصت لازم فراهم نشد تا به اهداف پیش رو دست یابیم زیرا این امر نه تنها امکان سیاست‌ورزی گسترده را با تنش مواجه می‌کرد که هزینه کار سیاسی نیز سنگین بود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت یازدهم امکان فعالیت سیاسی هدفمند و معطوف به نتیجه در کشور برای رشد فعالیت سیاسی فراهم شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ایجاد فضای پرشور، سالم و رقابتی است، گفت: گسترش فعالیت حزب در کشور از دیگر راهبردها و برنامه‌های مد نظر است.

حکیمی ‌پور از برگزاری کنگره حزب حاما در اواخر بهمن و یا اواسط اسفند امسال خبر داد و ابراز کرد: پیش‌کنگره حزب نیز در پاییز امسال با حضور اعضای حزب برگزار می شود.

وی ایجاد فرهنگ کار جمعی و تیمی در بین اعضای حزب به منظور اجرای آن در سطح جامعه را از دیگر برنامه‌های پیش رو دانست و عنوان کرد: حزب حاما به عنوان یک حزب جوان، دارای اعضای عمدتاً 20 تا 40 سال است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه کنش سیاسی در کشور باید شفاف و قانونمند و همراه با رقابت سالم باشد، گفت: باید مشخص شود که فعالان عرصه سیاست در کشور عضو کدام حزب هستند زیرا سیاست یک کار جمعی است و باید معلوم شود عناصر سیاسی زیر کدام تابلو حرف می‌زنند.

وی ضمن اینکه از مجلس و دولت خواست تکلیف قانون انتخابات ریاست جمهوری را روشن کنند، ابراز کرد: با توجه به اینکه 33 سال از اجرای قانون فعلی احزاب می‎گذرد باید اصلاحات لازم بر روی آن ایجاد و بازنگری مجدد بر روی قانون انتخابات نیز انجام شود.

حکیمی‌پور از مجلس شورای اسلامی خواست نظام انتخابات کشور را به سمت نظام حزبی ببرد و گفت: با این کار عرصه سیاست از حالت بی نظمی خود به ویژه در آستانه انتخابات خارج می شود.

وی افزود: این اقدام سبب کاهش هزینه ها و گزینش افراد باصلاحیت در عرصه سیاست می‌شود که به طور حتم این امر زمینه را برای توسعه روزافزون کشور فراهم می‌کند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران ابراز کرد: از سوی دیگر باید تکلیف قانون جرم سیاسی نیز مشخص شود که البته کمیسیون قضایی مجلس به دنبال این امر است و قوه قضاییه نیز باید در این راستا اهتمام لازم را داشته باشد.

وی تعیین تکلیف عضوگیری استاندارد در حزب را از دیگر ضروریات دانست و گفت: تجدید نظر بر روی آمار اعضای حزب نیز باید در راستای انبساط فعالیت‌های حزبی باشد.

حکیمی پور در ادامه در پاسخ به دامنه فعالیت حزب حاما در استان‌ها گفت: در حال حاضر این حزب در بیش از 22 استان کشور فعال است که البته باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

وی افزود: از آن جا که مدت زمان استعلامات و صدور مجوز فعالیت کاهش یافته است تا چند ماه آینده دفاتر خود را رسماً ایجاد می‌کنیم و به طور حتم تا پایان سال، حزب حاما فعالیت خود را در همه استان‌ها آغاز می‌کند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه عمکلرد دولت را چه طور ارزیابی می‎کند، گفت: دولت گام‌های مثبتی را در ارتباط با بازگشت امیدواری به جامعه برداشته که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بزرگترین مشکل دولت گذشته، وجود تنش شدید بین قوا و از بین بردن آرامش در کشور بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم، این تنش بسیار کاهش یافته است.

حکیمی پور با اشاره به وجود تعامل سازنده بین سه قوه ابراز کرد: متأسفانه یک جریان افراطی در کشور با برخوردهای خود به دنیال ایجاد حاشیه‌سازی و انداختن دولت به فرآیند فرسایشی است که این امر توان دولت را می‌گیرد.

وی مهار تورم، ایجاد امید در جامعه، بازگشت اعتماد به فضای کسب و کار، تنش زدایی و از بین بردن تز ایران‌هراسی را از جمله اقدامات مثبت دولت عنوان کرد و گفت: البته برخی کاستی ها و مشکلات نیز در این دولت وجود دارد که قابل حل است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر وجود اختلاف بین اصلاح طلبان، آن را رد کرد و افزود: هیچ اختلافی بین اصلاح طلبان نیست و فعالیت های آنان با همگرایی و همدلی در حال انجام است.

وی در مورد اعلام موجودیت تشکل «ندا» نیز گفت: شکل گیری هر سازمان و حزبی در جامعه سیاسی را به فال نیک می‌گیریم اما توصیه می‌کنیم تشکل‌های جدید برای اثبات خود به نفی دیگر تشکل‌ها روی نیاورند.

حکیمی پور با اشاره به اینکه هنوز قضاوت در مورد فعالیت تشکل «ندا» زود است، تصریح کرد: تشکل های سیاسی برای تعریف فعالیت خود باید به دنبال جنبه ایجابی باشند نه جنبه سلبی.

دبیر حزب اراده ملت ایران در همدان نیز اظهار کرد: نمایندگی حزب حاما در استان همدان در شهریورماه 92 افتتاح شد و هیئت اجرایی این نمایندگی با ترکیب سه نفر از فعالان سیاسی آغاز به کار کرد.

افشین فرهانچی با بیان اینکه حاما در همان ابتدای فعالیت به عضویت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان درآمد، گفت: هشت کمیته شامل کمیته فرهنگی، مباحث بنیادین، تشکیلات، مالی و پشتیبانی، پژوهش و آمار، بانوان، انتخابات و کمیته شهرستان‌ها در این حزب فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه های حزب اراده ملت ایران در همدان ابراز کرد: برگزاری هم‌اندیشی با حضور نخبگان در موضوعات مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه علوم انسانی و سیاست، تهیه وبلاگ، بروشور و پوسترهای آموزشی، فعالیت در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان، برگزاری اردوهای مشترک بین استانی و غیره از جمله برنامه‌های حزب است.

دبیر حزب ارائه ملت ایران در همدان با بیان اینکه حزب حاما یکی از احزاب بزرگ کشور است، افزود: این حزب با وجود فراز و نشیب‌های بسیار در عرصه سیاسی، توانسته خود را حفظ کند.

وی با اشاره به تعامل خوب استانداری و فرمانداری همدان در ایجاد احزاب به ویژه حزب حاما تصریح کرد: به گفته مسئولان امر در حال حاضر فقط پنج حزب دارای مجوز در استان فعال است که با توجه به کوتاه شدن مدت زمان ارائه مجوزها، احزاب باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

فرهانچی از برگزاری دو جلسه حزب با حضور استاندار همدان خبر داد و با بیان اینکه این امر نشان از تعامل مسئولان استان با احزاب دارد، تأکید کرد: البته انتظار حمایت بیشتری از احزا توسط دولت می‌رود که امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.

دیدگاه شما