وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1393 ساعت 08:07   |   کد مطلب: 9265
فاز نخست تقاطع آیت الله نجفی همدان، مهرماه افتتاح می شود
شهردار همدان گفت:فاز نخست تقاطع غیر هم سطح آیت الله نجفی همدان مهرماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

سیدمصطفی رسولی روز دوشنبه در جریان بازدید مسوولان استانی از روند احداث طرح های عمرانی شهر همدان اظهارکرد: تقاطع غیر هم سطح آیت الله نجفی با 220 میلیارد ریال اعتبار اولیه در مرداد ماه سال 91 آغاز شده که روند احداث این تقاطع طبق زمانبندی تعیین شده رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه احداث این تقاطع 11 حرکت ترافیکی در این منطقه را اصلاح می کند، گفت: فاز نخست این طرح که فاز اصلی آن است تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رسولی با بیان انجام زیر ساخت های اصلی در این تقاطع گفت: تا کنون 2.5 هکتار برای ایجاد فضای سبز و شش کیلومتر جدول گذاری در این منطقه انجام شده است.

شهردار همدان افزود: یک میلیارد ریال اعتبار برای این طرح از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است اما تمامی مراحل احداث این تقاطع از محل اعتبارات شهرداری همدان بوده و تا کنون اعتباری از محل اعتبارات استانی یا ملی برای این طرح اختصاص نیافته است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان نیز گفت: 220 میلیارد ریال برآورد هزینه اولیه طرح تقاطع غیر هم سطح آیت الله نجفی بوده که تا کنون 370 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

ˈموسی رسولیˈ با بیان اینکه تا کنون 90 میلیارد ریال بابت تملک این تقاطع هزینه شده است افزود: همه اراضی مورد نیاز پروژه تا کنون تملک شده و پل اصلی این طرح ماه آینده و پل چپ گرد آن با73 درصد پیشرفت فیزیکی اواخر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت:با توجه به اینکه احداث این تقاطع در شاهراه اصلی تاسیسات شهر از جمله مخابرات،فاضلاب، مخابرات،فیبر نوری و برق قرار دارد تا کنون 20 میلیارد ریال هزینه جابجایی تاسیسات در این منطقه هزینه شده است.

معاون شهردار همدان با بیان پیشرفت 95 درصدی پل آیت الله نجفی افزود:این پل در چهار سطح و مطابق با استانداردها توسط شرکت نصر اصفهان احداث شده است.

تقاطع غیر هم سطح آیت الله نجفی با اعتبار 370 میلیارد ریال در خروجی غرب شهر همدان در حال احداث است.

دیدگاه شما