وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1393 ساعت 14:49   |   کد مطلب: 9149
رئیس موسسه علمی کاربردی جهاد کشاورزی کشور:
داوطلبان برای انتخاب مراکز علمی کاربردی انگیزه لازم را ندارند
داوطلبان برای انتخاب مراکز علمی کاربردی انگیزه لازم را ندارند
رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی کشور گفت: انگیزه داوطلبان برای ورود به مراکز علمی کاربردی کشاورزی در مقایسه با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کمتر است.

سید جلال الدین بسطام در جمع مدیران و اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: آموزش علمی کاربردی نقش اساسی در اصلاح تولیدات کشاورزی را دارد و باید به این مساله توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه درصد از دانشجویان علمی کاربردی کشور در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند، عنوان کرد: انگیزه داوطلبان برای ورود به مراکز علمی کاربردی کشاورزی در مقایسه با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کمتر است.

وی با بیان اینکه منابع آبی کشور باید به درستی از طریق آموزش توسط کشاورزان مصرف شود، افزود: با آموزش ساده می توان 50 درصد مشکلات کشاورزان را برطرف کرده و راندمان تولیدات کشاورزی را با آموزش ساده و کمترین هزینه افزایش داد.

بسطام با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر آموزش کشاورزان حساسیت بالایی دارد، گفت: اما باید با برنامه ریزی درست و اصولی نسبت به آموزش کشاورزان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه از کشاورزان بی سواد تا کشاورزان دارای مدرک کاردانی به بالا موظف به آموزش هستیم، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی در رشته های کشاورزی رها شده و به دنبال این هستیم تا آنها را آموزش دهیم.

رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی کشور بیان کرد: آموزش افراد بی سواد و کم سواد تنها مدنظر نیست بلکه به دنبال این هستیم تا تمامی کشاورزان با آموزشهای مرکز آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال هماهنگ کردن آموزش ها در مراکز علمی کاربردی کشاورزی در اولویت است، اظهار کرد: دوره های علمی کاربردی می تواند جاذبه های بیشتری نسبت به سایر دوره های آموزشی داشته باشند ولی نیاز است تا این جاذبه های هماهنگ باشند.

بسطام با تاکید بر اینکه هدف وزارت جهاد کشاورزی مدرک گرایی نیست، عنوان کرد: موسسه آموزش علمی کابردی کشاورزی به دنبال ارتقا سطح تولیدات و بهره برداران در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه موسسه باید برای هر قشری در بخش کشاورزی یک نسخه آماده داشته باشد، افزود: تمامی بهره برداران در بخش کشاورزی باید در زمینه کشاورزی آموزش های لازم را ببینند.

بسطام با بیان اینکه موسسه مسئول دوره های مقطع دار نیست، گفت: این دیدگاه در مرکز علمی کاربردی باید تغییر کند و نباید آموزش ها تنها برای افراد محدودی در زمینه کشاورزی باشد.

رئیس مرکز علمی کابردی کشاورزی همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 دانشجو در مرکز علمی کاربردی همدان تحصیل می کنند، اظهار کرد: هم اکنون 14 رشته در این مرکز برای پذیرش دانشجو فراهم است.

محمدحسن جهانگیری با اشاره به اینکه قابلیت پذیرش در تمامی رشته های کشاورزی را داریم، افزود: این مرکز دارای مقاطع کاردانی و کارشناسی بوده و می توان این رشته ها را تا 32 مورد افزایش داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت کلاس ها بالای هزار و 500 نفر دانشجو است، گفت: پذیرش های جدید از 15 شهریور ماه اعلام می شود و هنوز آماری از میزان ورودی های استان نداریم.

جهانگیری با بیان اینکه 15درصد شهریه برای دانشجویان روستازاده تخفیف داده می شود، گفت: براساس اعلام سازمان فارغ التحصیلان کشاورزی در اخذ تسهیلات بانکی نسبت به سایر کشاورزان در اولویت هستند.

دیدگاه شما