وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 11:00   |   کد مطلب: 9105
دبیر شورای منتخب کانون‌های کارآفرینی کشور عنوان کرد:
کارآفرینی ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی
کارآفرینی ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی
دبیر شورای منتخب کانون‌های کارآفرینی کشور گفت: کارآفرینی تنها راه توسعه کشور است و اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را می‌تواند محقق کند.

هادی هزارخانیˈ در میزگرد خبری در ایرنا مرکز همدان افزود: کارآفرینی می تواند بسیاری از وابستگی های غیر اصولی و غیر منطقی اقتصاد ایران را قطع کند.

وی اظهار کرد: قطع وابستگی های غیر اصولی از اقتصاد و اینکه کشور بتواند در شرایط حساس شامل تحریم های سیاسی روی پای خود بیاستد با کارآفرینی میسر می شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه کارآفرینی در توسعه اقتصاد کشور لایحه ایجاد سازمان نظام کارآفرینی در دولت در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کانون های کارآفرینی در استان های مختلف شکل گرفته و در آینده نزدیک در قالب سازمان نظام کارآفرینی فعالیت می کنند.

هزارخانی بر اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور تاکید کرد و گفت: دیدگاه افراد و نگاه سنتی آنها به کار و پشت میز نشینی باید تغییر کند و آنها همزمان با تحصیل مشغول به کار باشند.

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد ایران را نوع فعالیت بانک ها در سرمایه گذاری های اقتصادی عنوان کرد و گفت: بانک ها در کشور هرگز به عنوان شریک وارد نمی شوند و تنها به فکر بازگشت پول خود بدون لحاظ سود و زیان سرمایه گذار هستند.

دبیر شورای منتخب کانون های کارآفرینی کشور از برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر در کشور خبر داد و گفت: این صندوق در سرمایه گذاری ها شریک می شود و با تقویت ایده ها و بر اساس سود از ایده تا ثروت پیش می رود.

هزارخانی اضافه کرد: ایران اکنون در شرایط آغاز جهش اقتصادی است و بازار بزرگ سرمایه در راه است بنابراین باید با تعریف درست از کارآفرینی بتوان پاسخگوی سیل عظیم سرمایه گذاران بود.

وی تاکید کرد: باید متناسب با پتانسیل و منابع طبیعی و تامین زیرساخت های لازم در هر منطقه زمینه ایجاد کارآفرینی را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده همدان در حوزه های صنعت، خدمات ، معادن و کشاورزی ظرفیت های قابل توجه کارآفرینی دارد.

وی همچنین یکی از مهمترین مشکلات حوزه کارآفرینی کشور را نبود بانک اطلاعاتی دقیق از کارآفرینان عنوان کرد و گفت: با تشکیل سازمان نظام کارآفرینان کشور این بانک اطلاعاتی تهیه می شود.

وی گفت: مستند سازی کارآفرینان به منظور فرهنگ سازی بیشتر در جامعه از دیگر اهداف این سازمان است و مراکز مشاوره کارآفرینی توسط بخش خصوصی نیز انجام می شود.

دبیر کانون کارآفرینان استان همدان نیز گفت: کانون کارآفرینی در این استان از دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

سید ˈحمیدرضا صائمینˈ افزود: از سال 85 تا سال 92 بیش از 95 کارآفرین در استان همدان شناسایی شده که در بخش های صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری فعال هستند.

وی از امضای تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه ای استان برای آموزش فن های نوین به کارآفرینان استان خبر داد.

وی همچنین گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری در استان همدان به بخش سرمایه گذاری 10 میلیون تا یک میلیارد ریال، یک میلیارد ریال تا 10 میلیارد و 10 میلیارد ریال به بالا تقسیم شده و سرمایه گذاران ایده های تخصصی را در هر بخش دریافت می کنند.

دیدگاه شما