وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 4 آذر 1397 ساعت 23:32   |   کد مطلب: 11200
افتتاح نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی در سرکان/ صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از افتتاح نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی در سرکان خبر داد و گفت: بی تردید صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی در جامعه ما است.

به گزارش نافع به نقل از رودآور صبح امروز به مناسبت هفته بسیج نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی در شهر سرکان به همت پایگاه الزهراء افتتاح شد.

سعید سعیدی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت وگو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: صنایع دستی با تکیه بر ظرفیت های داخلی به خوبی تبلور اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در جامعه کنونی ما است.

وی تصریح کرد: فعالیت در حوزه های اقتصادی با تکیه بر ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی می تواند نقش موثری در تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری که مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد است، داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه با بیان اینکه در این نمایشگاه محصولات بسیجیان در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز به فروش می‌ رسد، عنوان کرد: بسیجیان با شرکت در دوره های آموزشی از جمله پرورش قارچ، زنبورداری، قالی بافی، بافتنی و انواع دیگر هنرها و صنایع دستی که توسط پایگاه های بسیج برگزار می شود، ضمن آموختن حرفه ای می توانند با استفاده از تسهیلات بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی به اقتصاد خانواده و جامعه خود کمک شایانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان دایر است، افزود: این نمایشگاه با هدف عرضه مستقیم محصولات و نیز نمایش دستاوردها و فعالیت های بسیج و سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی و طرح های خود اشتغالی دایر شده است.

مسعود حمزه ای شهردار سرکان نیز در گفت با خبرنگار رودآور، حمایت از صنایع دستی را عاملی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم دانست و اظهار کرد: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در جامعه، صنایع دستی و ترغیب مردم به سمت هنر می تواند نکته مهمی در بکار گیری اقتصاد مقاومتی در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون ساز برای تقویت بنیه و توسعه اقتصادی کشور است، افزود: قصد آن داریم که با همکاری سپاه ناحیه تویسرکان تعاونی و یا تعاونی هایی به منظور تهیه و تولید، عرضه و فروش صنایع و هنرهای دستی در شهر سرکان ایجاد کنیم.

زهرا فضلعلی فرمانده پایگاه الزهراء سرکان نیز اظهار کرد: در این نمایشگاه آن انواع محصولات خود اشتغالی و صنایع دستی شامل قالی بافی، گلیم بافی، معرق کاری، انواع بافتنی، صنایع دستی، گیاهان دارویی به همراه عرقیجات، ترشی، رب، تابلو فرش و عروسک سازی و دیگر محصولات با رویکرد اقتصاد مقاومتی عرضه شده است.

خانم فضلی مربی هنرهای دستی این پایگاه نیز عنوان کرد: استقبال بانوان از دوره های آموزشی از جمله گلسازی، سفره آرایی و دیگر هنرهای دستی بسیار است.

وی از مسئولان خواست برای توسعه و رونق اقتصادی آنان را با تسهیلات بانکی یاری دهند.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت