وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 10:12   |   کد مطلب: 9099
ماندگاری پزشکان در تویسرکان نیازمند انگیزه است
نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: ایجاد شرایط لازم به ویژه فراهم‌ساختن زمینه برای انگیزه‌دار کردن پزشکان متخصص به منظور ماندگاری از ضروریات امروز این شهرستان است.

 محمدمهدی مفتح در حاشیه بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان در جمع خبرنگاران به کمبود پزشک متخصص در شهرستان تویسرکان اشاره و اظهار کرد: شهرستان تویسرکان یکی از محرومترین شهرستان های استان همدان از نظر برخورداری از پزشکان متخصص و تحهیزات بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه کمبود برخی تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه آزمایشگاهی، نیروی انسانی و پزشک متخصص از مشکلات عمده درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان است، ابراز کرد: خدمات دهی در حوزه داندانپزشکی،  کمبود تجهیزاتی همچون رادیولوژی، مامو گرافی و سونوگرافی خواسته به حق مردم تویسرکان است که باید مسئولان ذی ربط برای آسایش مردم در حوزه بهداشت و سلامت تلاش خود را انجام دهند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: به منظور تأمین اعتبارات لازم برای ارتقاء سطح کمی و کیفی این درمانگاه محسوب شدن تویسرکان به عنوان یک منطقه محروم می تواند کمک شایانی در جذب اعتبارات لازم و پزشکان متخصص داشته باشد.

مفتح عدم ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان تویسرکان را عمده ترین مشکل در حوزه درمان این شهرستان عنوان و ابراز کرد: متأسفانه انگیزه های لازم که بیشتر در بخش مالی است برای ماندگاری پزشکان متخصص در تویسرکان وجود ندارد و این امر سبب شده تا درصد جذب و ماندگاری پزشکان پس از اتمام طرح خود به حداقل خود برسد.

 بهبود آقا بصیری مدیر تامین اجتماعی تویسرکان نیز با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان ۱۱ هزار و ۳۱۷ بیمه شده اصلی، ۲۱ هزار و ۵۳۷ بیمه شده تبعی، دو هزار نفر مستمری بگیر هستند،  با توجه به افزایش تعداد بیمه شوندگان در تویسرکان خواستار ارتقاء خدمات رسانی بیشتر به بیمه شدگان از سوی مراکز مربوطه و همچنین تبدیل شدن درمانگاه به یک کلینیک مجهز شد.

داوود بیات مدیر درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان نیز اظهار کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی تویسرکان در بخش های بخش مامایی، آزمایشگاه عمومی و رادیولوژی و برخورداری از سه پزشک عمومی به بیمه شدگان تویسرکانی خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه داروخانه درمانگاه از ۲۳۰ قلم دارو برخوردار است، افزود: در حال حاضر این درمانگاه و در نهایت بیمه شدگان از کمبود نیروی انسانی در بخش های داندانپزشکی، مدیر فنی داروخانه ، مدیریت آزمایشگاه، کارشناس رادیولوژی رنج می برند.

مدیر درمانگاه تامین اجتماعی تویسرکان با ابراز تأسف از اینکه شهرستان تویسرکان جزء شهرستان های محروم محسوب نشده در حالی که شهرستان های ملایر و نهاوند از نظر سازمان تامین اجتماعی جزء شهرهای محروم محسوب شده است، عنوان کرد: در صورتی اگر شهرستان تویسرکان جزء مناطق محروم به حساب آید می تواند از مزایای مناطق محروم در راستای خدماتی رسانی بهتر به مردم شهرستان استفاده لازم را ببرد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما