وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 09:33   |   کد مطلب: 9090
دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در جوکار آرام گرفتند
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان در مراسم با شکوهی تشییع و در جوکار به خاک سپرده شدند..

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، پیکرهای مطهر دو شهید 21 و 24 ساله دوران دفاع مقدس در عملیات 20 شهریورماه سال 65 بعد از گذشت 28 سال تفحص شدند و برای انجام مابقی وظیفه خود اکنون بعد از سالیان سال در بین مردم خود بازگشتند.

کاروان همراه پیکرهای مطهر دو شهید از حدود 21 روستای بخش ازندیان جوکار عبور و در یادواره 63 شهید روستای علی آباد شرکت کرده و برای وداع مردمی با شهدا نیز به ملایر عزیمت کردند.

امروز همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، امام جعفر صادق (ع) این دو یادگار دوران دفاع مقدس به میان مردم خود در شهر جوکار وارد شدند و حال و هوای شهر را تغییر دادند.

به طوری که حضور مردم در گروه های سنی مختلف به خصوص جوانان در مراسم تشییع و تدفین دو شهید والامقام بسیار به چشم می خورد.

مردم مومن و شهید پرور جوکار با در دست داشتن منقل های اسپند، مادران گلاب به دست، جوانان بسیجی با برپایی چادرهایی برای پخش شربت در بین مردم، دختران جوان و نوجوان با چفیه هایی بر چادر و شاخه گل هایی در دست، گروه مارش نظامی و غیره هر یک به نوعی در انتظار ورود پیکرهای مطهر شهدا بودند.

نکته قابل توجه دیگر قربانی کردن گوسفندانی در مسیرهای تشییع و عبور شهدا بود که مردم با اعتقادات خود برای بازگشت فرزندان خود قربانی کرده بودند.

پیکرهای مطهر و گلگون کفن شهدا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز با احترام نظامی و اجرای سرود نظامی و غیره به روی دستان مردم شهید پرور گذاشته شد و مردم از محل مسجد جامع این شهر تا پارک الغدیر مراسم تشییع را با شکوه برگزار کردند.

پارک الغدیر که بعد از تدفین دو شهید به نام پارک شهدای گمنام تغییر می‌دهد توسط مردم شهر جوکار، ستاد گرامیداشت شهدای گمنام، کمیته جستجوی مفقودین نمایندگی غرب کشور و سایر نهادها به زیبایی فضاسازی و محل جایگاه تدفین شهدا در سکویی وسط پارک قرار داده شده بود.

در آغاز مراسم بخشدار شهر جوکار ضمن عرض خیر مقدم به مردم و مسئولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: امروز شهر جوکار میزبان پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که مردم با حضور پر شور خود به خوبی حق شهدا را ادا کردند.

سردار فارسی با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند دین مندرس می شد، بیان کرد: امروز بر همگان آشکار است که شهدا زنده اند.

وی تصریح کرد: شهرستان ملایر 1100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است که 220 شهید متعلق به شهر جوکار است.

فارسی اظهار کرد: 63 شهید جاویدالاثر مربوط به شهر ملایر شناسایی شده است که پیکرهای مطهرشان هنوز باز نگشته است و خانواده هایشان در انتظار بازگشت پیکرهای فرزندانشان به سر می‌برند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات همدان نیز گفت: شهر جوکار از صدر تأسیس تا کنون چنین هیاهویی را تجربه نکرده است و امروز با ورود دو عزیز بعد زا 28 سال تمامی مادران و پدران حاضر به جای مادر و پدر شهدای گمنام حاضرند.حجت‌الاسلام نقوی بیان کرد: شهدا از دوستی تمام دنیا دست برداشته و خود را فدای کشور و اعتقاداتشان کردند.

وی افزود: هیچ رنگی بالاتر از رنگ خدایی نیست و این دو شهید مظهری از رنگ خدایی هستند که این چنین اقشار مردم را به سمت خود کشاندند.

 

لازم به ذکر است با خاکسپاری این دو شهید گرانقدر هفتاو و نه و هشتادمین شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بیست و پنجمین نقطه از استان همدان آرمیدند.

دیدگاه شما