وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 00:20   |   کد مطلب: 15811
ایرنا- اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر هفته آینده میزبان پیکر پاک دو شهید گمنام است.

به گزارش نافع، امام جمعه اسلام آباد در نشست هماهنگی آیین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در اسلام آباد افزود: از اسفنده ماه سال 92 طبق درخواست های مکرر مردم تقاضای خود را برای میزبانی از شهدای گمنام به رییس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور اعلام کردیم.
حجت الاسلام عباس عبدالملکی اظهار داشت: در این راستا و طبق پیگیری های مجدانه یک روز قبل از شهادت امام جعفر صادق(ع) در 19 مردادماه امسال از سوی سردار باقرزاده موافقت میزبانی اسلام آباد از دو شهید گمنام اعلام شد.
وی با ابراز خرسندی از این میزبانی بیان کرد: بلافاصله بعد از اعلام این خبر هفت کمیته در راستای تشییع و خاکسپای پیکر پاک دو شهید گمنام تشکیل و با هماهنگی مدیران ذیربط شهرستان و پشتیبانی خوب اهالی دهستان، تمهیدات لازم برای میزبانی به خوبی اندیشیده شد.
حجت الاسلام عبدالملکی ادامه داد: این دو شهید گمنام از 11 شهید گمنامی هستند که هفته گذشته در استان همدان تشییع و در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شدند که 21 و 23 ساله و مربوط به منطقه زبیدات عراق در عملیات محرم هستند.
امام جمعه اسلام آباد یادآور شد: روز دوشنبه 26 مردادماه پیکر پاک این دو شهید گمنام وارد شهرستان ملایر در بخش مرکزی خواهد شد که از روستاهای تحت پوشش دهستان ترک شرقی از جمله موسی بلاغی، خردمند، اوچ تپه و طجرعلوی عبور خواهند کرد.
حجت الاسلام عبدالملکی با تقدیر از همکاری و حمایت های سردار محمد باقرزاده و محمدجواد زمردیان نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام روز سه شنبه 27 مردادماه با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هماهنگیهای لازم برای حضور بیش از شش هزار نفر در این مراسم پیش بینی شده است، افزود: از هم اکنون اقدامات لازم برای برگزاری اربعین دو شهید گمنام و همزمان دومین یادواره 88 شهید دهستان ترک شرقی با حضور مداح و سخنران کشوری انجام خواهد شد.
دبیر برگزاری یادواره و مناسبت های شهدا نیز خواستار برقراری نظم و امنیت لازم در مسیر تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در اسلام آباد شد و بیان داشت: این آیین باید به نحو مطلوبی برگزار شود تا الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.
قاسم ملکی در عین حال خواستار برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام دوشنبه شب با حضور گسترده مردم این منطقه و پخش کامل از صدا و سیما شد و افزود: امیدواریم بتوانیم از حضور حاج مرتضی طاهری مداح برجسته کشوری نیز در این مراسم استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: از هم اکنون مکاتبه های لازم برای پوشش کامل خبری این آیین در صدا و سیمای مرکز استان و شبکه خبر باید انجام شود، ضمن اینکه هماهنگی لازم برای اطلاع رسانی این مراسم از رادیو سراسری برنامه دفاع مقدس نیز انجام شده است.
ملکی با تقدیر از عنایت ویژه سردار باقرزاده و همچنین تلاش های بی وقفه امام جمعه اسلام آباد در به نتیجه رسیدن میزبانی از دو شهید گمنام، خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور برای میزبانی روستاهایی که تمایل به میزبانی از شهدای گمنام را دارند، شد.
وی تاکید کرد: با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهدا امامزادگان عشق اند، در این راستا باید از وجود شهدا در سراسر کشور استفاده کنیم تا نسل های آینده با رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدا و خانواده های معظم آنها آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهدا ارزش ها و ذخیره های تمام نشدنی هستند که خیر و برکت را برای ما به ارمغان می آورند، روستاها و بخش های مختلف کشور باید از وجود پاک این شهدا بهره مند شوند.
ملکی اظهار کرد: آمادگی لازم برای برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام و دومین یادواره شهدای این دهستان را داریم تا به نحو مطلوبی در سطح کشوری برگزار شود.
به گفته وی برای برگزاری مراسم های باشکوه شهدا نباید مشکل سخنران و مداح بویژه در سطح کشوری داشته باشیم و باید سخنرانان و مداحان با کمال میل و افتخار در این آیین ها حضور پیدا کنند.
اسلام آباد مرکز دهستان ترک شرقی از توابع بخش مرکزی است و با چهار هزارو 500 نفر جمعیت در 40 کیلومتری ملایر قرار گرفته و 27 مردادماه امسال میزبان دو شهید گمنام است.
شهرستان ملایر یک هزار و 100 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب کرده و تاکنون 15 شهید گمنام در میدان امامزاده عبدالله(ع) ملایر، بام ملایر، دانشگاه ملی و دانشگاه آزاد این شهر و بخش جوکار به خاک سپرده شده اند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما