وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 11:17   |   کد مطلب: 9022
آزادگان فرهنگی همدان تجلیل شدند
آزادگان سرافراز فرهنگی همدان با به پاس سال‌ها صبر و بردباری تجلیل شدند.

عبدالرضا فولادوند، آزادسازی رزمندگان اسلام از زندانهای رژیم بعث را یک معجزه دانست و با تأکید بر اهمیت توجه دادن همه اقشار به ابعاد این موضوع، گفت: به این معجزه بزرگ کمتر پرداخته شده در حالی که بازگویی و تشریح آن سبب دلگرمی و تکریم استقامت این آزادگان می‌شود.

وی تأکید کرد: آزادگان با ایمان راسخ خود در مقابل فشارها ایستادند و با اعتقاد راستین به دین مبین اسلام برگ زرین دیگری را به کتاب قطور انقلاب اسلامی افزودند که شایان توجه است و فرهنگ این استقامت و صبر و پایداری باید به نسل‌های بعد نیز منتقل شود.

فولادوند با بیان اینکه ایثار، گذشت و فداکاری ماندگار و جاودان است، تصریح کرد: هر آزاده‌ای کوله باری از خاطره، تجربه و الگوی کمیابی برای نسل‌های امروز و فردای ایران است که بر این اساس باید به خاطرات و تجربیات این قشر توجه ویژه‌ای شود تا در راستای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آزادگان در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعث مسئولیت خطیری را از نظر صبر و شکیبایی بر عهده داشتند به نقش محوری مرحوم ابوترابی اشاره کرد و گفت: حضور مرحوم ابوترابی در بین اسرای ایرانی در عراق مایه دلگرمی و افزایش روحیه ایستادگی بود.

فولادوند با بیان اینکه تجلیل از آزادگان فرهنگی گامی ارزشمند در راستای توجه به مقام والای این قشر است، عنوان کرد: امیدواریم این مهم به صورت هدفمند و مستمر در سال‌های آتی نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد تا به این واسطه گوشه‌ای از صبر و از خودگذشتگی این قشر ارج نهاده شود.

وی، آزادگان را سرمایه‌های معنوی جامعه کنونی قلمداد کرد و افزود: آزادگان فرهنگی اقشار ارزشی هستند که می توانند در توسعه آموزش و پرورش و در نیل به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی و محوری را ایفا کنند.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران نیز با اشاره به خاطراتی از مجروح شدن خود در دوران دفاع مقدس به نقش رزمندگان، ایثارگران و آزادگان در پاسداری از انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: در این بین بهترین خاطرات و سخت ترین تجربیات مربوط به آزادگان غیور است.

حاج میرزا سلگی با اشاره به اهمیت روحیه انقلابی و مقاومت در بین رزمندگان ایران اسلامی، تصریح کرد: اگر روحیه انقلابی نبود تحمل روزهای زندان در رژیم بعث برای رزمندگان ایران سخت می شد اما این روحیه سبب پویایی و افزایش استقامت آزادگان سرافراز ایران اسلامی شد.

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت