وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 مرداد 1393 ساعت 08:54   |   کد مطلب: 9004
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور:
دو شهید گمنام در جوکار آرام می‌گیرند
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور:  دو شهید گمنام در جوکار آرام می‌گیرند
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور در همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵۸ شهید جاویدالاثر در استان شناسایی شده از ورود پیکر مطهر دو شهید همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) به همدان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، محمدجواد زمردیان اظهار کرد: هرساله در دو مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت امام جعغر صادق(ع) که برای ما شیعیان بسیار گرانقدر است، پیکرهای مطهر تفحص شده شهدای دوران دفاع مقدس در استان های کشور تشییع و تدفین می‌شوند.

زمردیان بیان کرد: حماسه فرهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور سبب برکات فراوان از جمله، افزایش توسل مردم به شهدا و ایجاد بستری مناسب برای پاسداری از میراث عظیم دفاع مقدس و سیره شهدا است، به عبارتی امروز جامعه اسلامی ما به یک جریان سازی معنوی نیاز دارد و بهترین وسیله و راه برای ایجاد این جریان سازی گسترش فرهنگ دفاع مقدس و به ویژه تکریم از شهدا است.

وی تصریح کرد: اکنون بعد از گذشت 26 سال از دوران دفاع مقدس، جستجوگران نور به جستجوی فرزندان این آب و خاک که برای دفاع از وطن، مردم و اعتقادات خود پا به عرصه میدان جنگ گذاشتند و یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن واگذار نکردند در مرزها و مناطق عملیاتی هستند.

زمردیان با تأکید بر اثرگذاری بالای بازگشت پیکرهای مطهر شهدا در بین مردم، گفت: درخواست های بی شمار علاقمندان مردمی و مسئولان کشوری و لشکری برای برگزاری بزرگداشت شهدا و حضور در مراسم و حضور پیکرهای مطهر شهدای گمنام برای خاکسپاری در محل های مورد درخواست وظیفه کمیته جستجوی مفقودین را سنگین تر می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز در این برهه تاریخی از انقلاب اسلامی وظیفه ما به ودیعه نهاون نقاط نورانی و اماکن مقدس شهدا برای آیندگان است و زمانی که هویت پیکرهای تفحص شده برای ما مشخص نشود بر اساس برنامه ریزی های دقیق با هدف ایجاد محلی برای زیارت و مرکزی برای ترویج فرهنگ ناب محمدی و توسل به شهدا در خارج از گلزارهای شهدا در ارتفاعات، پارک‌ها، مراکز دانشگاهی و پادگان های آموزشی نظامی قرار داده می‌شوند.

زمردیان افزود: خاکسپاری شهدا در این مناطق همواره به ما یادآوری می‌کنند که آسایش امروز را مدیون آنها هستیم و همواره باید برای افزایش روحیه مقاومت و استکبارستیزی خود تلاش و پیرو و پشتیبان ولایت باشیم. 

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور ابراز کرد: امسال نیز مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر دو شهید گرانقدر 21 و 24 ساله مربوط به لشکر 32 انصارالحسین(ع) که در عملیات 20 شهریور ماه سال 65 به شهادت رسیدند، وارد شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم شهر همدان بعد از ظهر روز چهارشنبه 29 مردادماه میزبانی از پیکرهای مطهر فرزندان بی‌نشان خود را در سرای گلشن بازار همدان برعهده دارند.

زمردیان از حضور پیکرهای مطهر شهدا تا پایان شب چهارشنبه در شهر همدان و وداع اقشار مختلف مردمی با فرزندان خود خبر داد و گفت: مردم استان همدان با حلاوت خاصی به پیشواز این شهدای گرانقدر می روند و پیکرهای مطهر دو شهید در صبح روز پنج شنبه رهسپار بخش‌ها و روستاهای دیار ملایر می‌شوند.

وی افزود: دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس بعد از مراسم وداع و تشییع با شکوه در روز جمعه همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه در پارک الغدیر جوکار ملایر به خاک سپرده می‌شوند که با موافقت شورای اسلامی شهر و شهردار جوکار نام این پارک بعد از مراسم تدفین به پارک شهدای گمنام تغییر می‌یابد.

دیدگاه شما