وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 08:35   |   کد مطلب: 8988
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور:
80 شهید گمنام در همدان آرمیده‌اند
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور: 80 شهید گمنام در همدان آرمیده‌اند
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور تعداد شهدای گمنام آرمیده در استان همدان را 80 شهید عنوان کرد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، محمدجواد زمردیان در جلسه آمادگی برای استقبال از دو شهید گمنام در ملایر، آمار شهدای گمنام استان همدان را 80 شهید برشمرد و گفت: از این تعداد 11 شهید در ملایر آرمیده‌اند که با خاکسپاری این دو شهید به 13 شهید می‌رسد.

وی اظهار داشت: هنوز پیکر 350 شهید دفاع مقدس استان همدان پیدا نشده اکه از این تعداد 63 مورد مربوط به شهرستان ملایر است.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور افزود: در حال حاضر پیکر پاک 34 شهید در منطقه غرب، 12 شهید در خاک عراق و 16 شهید در مناطق عملیاتی جنوب عراق باقی مانده است.

وی بیشترین آمار شهدا را مربوط به سال‌های 60 و 61 و سال 67 عنوان کرد و گفت: مابقی شهدا نیز مربوط به سال‌های دیگر دفاع مقدس هستند.

زمردیان در ادامه به تشییع پیکر دو شهید اخیر در ملایر اشاره کرد و گفت: این شهدای گرانقدر مربوط به لشگر 32 انصار الحسین(ع) بوده و در شهریور ماه سال 65 در عملیات آفندی جزیره مجنون به شهادت رسیده‌اند.

وی سن شهدا را 21 و 24 ساله عنوان کرد و افزود: 28 سال است که پیکر پاک این دو شهید مفقود است که در روز جمعه در آرامگاه ابدی خود آرام خواهند گرفت.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور از برگزاری مراسم وداع با این شهدا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) در بام ملایر خبر داد و گفت: پیکر پاک و مطهر شهدا نیز روز جمعه در بخش جوکار بر روی دستان مردم شهیدپرور این شهر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی بر آماده‌سازی یادمان شهدا و نامگذاری پارک شهدای گمنام در شهر جوکار تاکید کرد و گفت: به حق و انصاف مردم این شهر بارها برای میزبانی شهدای گمنام درخواست داشتند که با خاکسپاری این دو شهید گمنام به درخواست مردم این شهر پاسخ داده شد.

زمردیان یادآور شد: همچنین مردم شهر ازندریان، سامن و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست‌های زیادی داشته‌اند که امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به تشییع دو شهید گمنام در بخش جوکار گفت: در این زمینه کمیته‌های ستاد استقبال باید توسط ارگان‌های مربوطه شکل بگیرد و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را برای حضور با شکوه مردم در این مراسم داشته باشند.

مصطفی آزاد بخت افزود: خاکسپاری این دو شهید گمنام در بخش جوکار همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) انجام خواهد شد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم در دست اقدام است.

وی در ادامه با گرامیداشت مقام شامخ شهدا تصریح کرد: سربلندی و آزادی امروز ما مرهون خون‌های پاک و از خودگذشتگی شهدا بوده و شهدا صاحبان اصلی نظام و انقلاب اسلامی هستند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه گمنام بودن اوج بزرگی و عزت شهدای گمنام است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در مکتب دین خدمتی به مردم داشته باشیم، باید مانند شهدا در اوج گمنامی باشد.

دیدگاه شما