وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 23:03   |   کد مطلب: 8889
تعریف مناسبی از هوشمندسازی مدارس وجود ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ آموزشگاه در همدان هوشمندسازی شده‌اند که البته تجهیزات و محتوای آموزشی مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، عبدالرضا فولادوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از رویکردهای مهم امروز آموزش و پرورش کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است چراکه در سال های گذشته به کمیت توجه شده و باید برای رسیدن به کیفیت تلاش کنیم.

وی ساماندهی نیروهای انسانی، توسعه مشارکت‌های مردمی، عملیاتی کردن بودجه، تمرکززدایی و محول کردن اختیارات به مناطق و شهرستان ها و تقویت مدیریت آموزشگاه‌ها را از اولویت های تعریف در نظام آموزش و پرورش برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به مزایای سند تحول بنیادین گفت: این سند به منظور پوشش مشکلات 30 ساله نظام آموزش و پرورش تدوین شده و به نوعی قطب نمای حرکت آموزش و پرورش به سمت اهداف ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه از سال 70 مقدمه تدوین این سند مهیا شد و در دولت قبل به ثمر رسید، افزود: در این سند به مشکلات آموزش و پرروش به صورت تخصصی پرداخته شده است.

فولادوند بیان کرد: نظام 6-3-3 با وجود تمام مشکلات شروع شده که ایراد بر شتاب زدگی اعمال این طرح گذشته است نه برنامه، چراکه پایه ششم بدون در نظر گرفتن فضا و نیروی متخصص برقرار شد که باید در ابتدا به صورت آزمایشی در چند استان اجرا و بعد به کل کشور تسری پیدا می‌کرد.

وی درباره کمبود فضای آموزشی و مدرسه گفت: با توجه به تراکم دانش‌آموزان امسال نیاز به 400 کلاس جدید احساس می شود به ویژه در نقاطی که پروژه‌های مسکن مهر از جمله ملایر، نهاوند، اسدآباد، همدان نواحی 1 و2 احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه متأسفانه متولیان ساخت مسکن مهر فضای آموزشی را مد نظر قرار ندادند و حتی زمین با کاربری آموزشی نیز دیده نشده است، ابراز کرد: با توجه به محسوس بودن این معضل زمین مورد نیاز تأمین شده اما پاسخگوی نیاز سال تحصیلی جدید نیست.

وی تاکید کرد: با وجود کمبود فضای آموزشی متأسفانه نمایندگان مجلس کم لطفی کرده و اعتباراتی از ماده 180 برای آموزش و پرروش استان همدان در نظر نگرفتند و تنها 730 میلیون تومان به پروژه های سالن ورزشی روستایی اختصاص داده شده است.

فولادوند درباره هوشمندسازی مدارس عنوان کرد: در حال حاضر 700 آموزشگاه هوشمندسازی شدند البته نه به معنای واقعی چراکه نیاز به تجهیزات و محتوای آموزشی دارند و تنها با تجهیز و هوشمند کردن یک کلاس نمی توان گفت که مدرسه هوشمند شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی در آموزش و پرورش نشده و وسایل هوشمندسازی به صورت ناقص و محدود وارد مدارس شده، ابراز کرد: محتوای آموزشی مناسبی به صورت فراگیر تولید نشده است اما امسال 4 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات مدرسه هوشمند اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه براساس چشم انداز باید 12 درصد کل دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل کنند، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 50 درصد دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کنند براین اساس رشته های مورد نیاز بازار کار شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد اخیر آموزش و پرورش توسعه و تشویق دانش آموزان برای ادامه تحصیل در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش چون تجهیزات مورد نیاز این دانش آموزان در کارگاه و آزمایشگاه های مدارس وجود ندارد بر این اساس به دنبال برون سپاری و خرید خدمات تجهیزاتی هستیم.

فولادوند با بیان اینکه 82 درصد دانش‌آموزان واجدالشرایط در مدارس سطح استان ثبت نام کردند، افزود: در دوره ابتدایی با کمبود محسوس نیرو مواجه هستیم و دلیل اصلی آن نیز بازنشسته شدن فرهنگیان و عدم صدور مجوز استخدامی بوده است.

دیدگاه شما