وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 19:11   |   کد مطلب: 8833
حمایت دولت از رسانه‌ها در حد قابل‌قبول نیست
رییس خانه مطبوعات استان همدان گفت: حمایت دولت از رسانه‌ها قابل‌قبول نیست و ما نیز به دنبال حمایت مالی از جانب آن‌ها نیستیم چرا که در آن صورت باید مطابق میلشان عمل کنیم.

محمد رضا عارف در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر همدان افزود: ما نقدکننده عملکرد دولت و مسئولین هستیم اما همه در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی جدی و پرتلاش فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: نقد و نظارت، وظیفه اطلاع رسانی صادق و شفاف و طرح تبادل آرا از مهمترین نیازهای یک رسانه موفق است که وظیفه نظارت بر رسانه ها و عملکرد آنها از وظایف مردم است.

عارف افزود:همه مردم روزانه مبالغی را برای گذران معیشت خود صرف می‌کنند و با توجه به رسالت رسانه‌ها در زمینه تکوین افکار جامعه، از آحاد مردم خواستار حمایت هستیم 
وی اضافه کرد: وظیفه نقد نیز بر عهده رسانه ها قرار دارد تا با زبانی شیوا و بیانی گویا دردها ، رنج ها و نیازهای مردمی رابه گوش مسوولان برسانند.

وی ادامه داد: برخی خبرنگاران حتی در بخش انتقاد و نقد مورد اخطار قرار می گیرند که چرا مطلبی را منعکس کرده اند در حالی که این وظیفه خبرنگار و رسانه است و یک رسانه متعهد و مطیع باید به گونه ای عمل کند که بتواند یک مقابله جدی با برخی دستگاه های خبری کاذب بیگانه داشته باشد.

عارف اضافه کرد: رسانه ها نیازمند حمایت بیشتر هستند اما انتظار حمایت همه جانبه از سوی دولت را ندارند.

رییس خانه مطبوعات همدان گفت: هم اکنون 500 خبرنگار در مجموعه نشریات و خبرگزاری های استان همدان فعالیت دارند که 350 نفر از این افراد در عرصه خبر فعال هستند و مابقی نیز در قسمت های مختلف نشریات استان فعالیت می کنند.

وی از تولید 107 هزار خبر در سال گذشته توسط نشریات و خبرگزاری های استان همدان خبر دارد و گفت: تولید این حجم از اخبار در استان نشان از تلاش مضاعف خبرنگاران در راستای اعتلای فرهنگ کشور و استان همدان دارد.

17 مرداد همزمان با سالروز شهادت شهیدˈمحمود صارمیˈخبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در سال 1377 در مزار شریف افغانستان به دست گروهک طالبان به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 وی عنوان کرد: رسانه‌ها جایگاه نظارتی بر عملکرد مسئولین را از جانب مردم بر عهده‌دارند و نقش بسزایی در افشا و بیان تخلفات صورت گرفته دارند و رسانه‌ها از ارکان دموکراسی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند.

دیدگاه شما