وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 مرداد 1393 ساعت 09:07   |   کد مطلب: 8659
بسیج تمامی امکانات دستگاها برای خدمات به مسافران همدان
استاندار همدان ازحضور تعدادزیادی گردشگران در لستان از بسیج تمامی امکانات وآمادگی دستگاه های مسئول برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مسافران خبرداد

به گزارش نافع، محمد ناصر نیکبخت در آیین افتتاحیه جشنواره تابستانی در محل آرامگاه بوعلی سینا اظهار کرد: ورود هزاران گردشگر در 48 ساعت گذشته به این استان مهمان نواز، گویای به ثمر نشستن تلاش های انجام شده برای شناساندن این استان است.

وی افزود: هفت هزار سال مدنیت شهر همدان ، وجود جاذبه های تاریخی و تفریحی مختلف به همراه شرایط اقلیمی مناسب این استان موجب شد انبوهی از مسافران در دو روز گذشته وارد این استان شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسوولان استان تمامی توان خود را برای میزبانی مناسب از گردشگران بکار گرفته اند به علت افزایش مسافرت ها کمبودهایی احساس شد.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان با تشکر از مسافرانی که این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند ابراز امیدواری کرد: این استان میزبان خوبی برای گردشگران تابستانی باشد.

نیکبخت گفت: کمبودهای احتمالی در خدمات رسانی به مسافران نشات گرفته از ورود مسافر بیش از انتظار به این استان بوده است که با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته ولی جمعیت آنچنان زیاد و پر نشاط است که بخشی از مسافران را دچار پاره ای مشکلات کرد.

وی مثال زد: تنها در روز گذشته 15 هزار مسافر از غار علیصدر همدان بازدید کردند که این آمار در نوع خود بی سابقه بوده به گونه ای که رکود بازدیدهای قبلی از این غار شکسته شد.

وی بیان کرد: با آغاز مرحله دوم سفرهای استانی و موج دوم سفرها استان همدان روز به روز فعال تر از گذشته آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی است.

استاندار همدان اضافه کرد: این استان با سابقه تاریخی و مدنیت بی نظیر دارای ویژگی های ممتازی از جمله هفت هزار سال تاریخ و مدنیت است که این امر تلاش خدمتگزاران مردم برای توسعه گردشگری و در اولویت قرار دادن این امر مهم را بیشتر کرده است.

نیکبخت بیان کرد: با تاسی از اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه کشور و استان برنامه های اساسی برای گردشگری همدان ترسیم شده است.

وی گفت: با توجه به زیربناهای موجود در استان همدان، شرایط مناسب گردشگری به لحاظ تعدد آثار تاریخی ، شرایط اقلیمی مناسب و فاصله کم همدان با بیشتر استان های همجوار، این آمادگی برای توسعه گردشگری مهیا شده است.

* استان همدان در صنعت گردشگری، استان اول کشور است

استاندار همدان اظهار کرد: استان همدان به واسطه داشتن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی ، تفریحی و توریستی بیشترین آثار تاریخی و گردشگری کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب این استان موجب شده که همدان در هر چهار فصل ظرفیت پذیرش گردشگر را داشته باشد.

نیکبخت با ذکر اینکه همدان در هر چهار فصل سال مسافر پذیر است افزود: مناظر و زیبایی های طبیعی این استان در فصل زمستان دیدنی تر از تابستان است.

وی گفت: این منطقه از نظر منابع و مکان های طبیعی، بزرگترین غار آبی جهان را در خود جای داده همچنین تنها شهر سفال جهان به نام لالجین در این استان قرار دارد.

وی وجود علما و مشاهیر فرهیخته و آثار برجا مانده از این فرهیختگان را از دیگر برجستگی های ممتاز و قابل توجه استان گردشگر پذیر همدان برشمرد.

وی بیان کرد: برای تسهیل در آمد و شد مسافران فرودگاه شهر همدان بین المللی شد و خط راه آهن نیز تا دو سال آینده تکمیل و آزاد راه هایی نیز در حال احداث است.

استاندار با تاکید بر اینکه همدان باید به جایگاه اصلی خود در بحث گردشگری دست یابد گفت: مسوولان قبل از تبلیغ و معرفی سازمان باید به بیان ظرفیت ها و توانمندی های استان بپردازند.

وی اظهار کرد: همدان زیبا ترین، آماده ترین، تاریخی ترین، مدنی ترین و با فرهنگ ترین استان کشور است و این استان از هر نظر آماده استقبال از مسافران می باشد.

وی افزود: توجه به تمامی بخش های مرتباط و تاثیر گذار در توسعه به ویژه بخش گردشگری از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید است.

آیین جشنواره تابستانی با حضور جمعی از مسوولان و شمار زیادی از مسافران تابستانی در محل آرامگاه بوعلی سینا افتتاح شد که در این آیین شعار جشنواره تحت عنوان ˈهگمتانه خانه خودمانهˈ رونمایی شد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما