وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 12:21   |   کد مطلب: 8715
 ظرفیت اماکن مجاز استقرار گردشگران بسیار پایین است
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ گفت:ظرفیت اماکن مجاز براي استقرار گردشگران در استان نسبت به تعداد مسافران بسیار پایین است و با توجه به آغاز دور دوم سفرها، نیازمند افزایش اماکن اقامتی برای مسافران هستیم.

به گزارش نافع، سروش‌مقدم با بیان ‌اینکه به دلیل ظرفیت کم محل اسکان مسافران در استان همدان با مشکل شدید روبه‌رو هستیم، خاطرنشان می‌کند: دو ستاد اسکان آموزش‌وپرورش و ستاد اسکان شهرداری در همدان فعال هستند و وظیفه اسکان مسافران تابستانی را بر عهده دارند.
به گفته وي، ظرفیت اماکن مجاز براي استقرار گردشگران در استان نسبت به تعداد مسافران بسیار پایین است و با توجه به تعطیلات چند روزه و آغاز دور دوم سفرها در کشور، همدان نیازمند افزایش ستاد اسکان و اماکن با امنیت و تجهیزات مورد نیاز برای مسافران است که متأسفانه در این خصوص همدان با مشکل مواجه است.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی و گردشگری استان بيان مي‌كند:‌ رکورد حضور گردشگران در استان همدان در چند روز گذشته شکسته شده است و برپایه گزارش‌های ارسالی، 18 هزار و 207 نفر از آرامگاه بوعلی‌سینا تا ساعت 20 پنج‌شنبه هفته گذشته بازدید کرده‌اند که این میزان نسبت به تعطیلات نوروز با حدود 9 هزار بازدید رشد دو برابری حضور مسافر را نشان می‌دهد.
سروش‌مقدم با اشاره به این رشد ورود گردشگر به استان، تأکید ‌مي‌كند: استان ‌همدان نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برای حل مشکلات گردشگری و توسعه توریست و گردشگر است تا امکان حضور همه اقشار جامعه در استان فراهم ‌شود.
وي مي‌گوید: بررسی‌ها و مشاهدات حاکی از این است که استان‌ همدان ظرفیت سرمایه‌گذاری در زمینه توریسم و گردشگر را دارد و با رشد چشمگیر و بی‌سابقه مسافران در استان این اطمینان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داده‌ می‌شود.
وی خاطرنشان مي‌كند:‌ در چند روز گذشته با توجه به تعداد بالای مسافران و ظرفیت پایین استان، سالن‌های ورزشی تحت نظارت اداره کل ورزش‌وجوانان و شهرداری، پایانه انقلاب و تعدادی هم مدرسه براي اقامت مسافران اختصاص داده ‌شد.
سروش‌مقدم مي‌گويد: در برخی از پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوعیت نصب چادر برداشته ‌شده و اگر در روزهای آینده نیز همچنان با مشکل اسکان مواجه باشیم، تمهیداتی برای اقامت گردشگران در محیط‌های امن و با امکانات مورد نیاز همچون محوطه دانشگاه بوعلی‌سینا، پایگاه‌های مقاومت و اماکن مشابه خواهیم اندیشید.
وی همچنين ادامه مي‌دهد: تعدادی از مسافران به شهرهای بهار و لالجین اعزام شده‌اند و کمپ‌های گردشگری ورودی فرهنگیان، بوستان ارم و باباطاهر نیز از دیگر اماکن اقامتی همدان گردشگران است.
 قیمت مصوب براي اماکن استیجاری مطلوب نیست
مجری طرح ساماندهی اقامتگاه‌های موقت استیجاری همدان نیز با بیان اینکه در روزهای گذشته با حجم بالای مسافر در استان همدان روبه‌رو بوده‌ایم، مي‌گويد: در روز عید فطر تمام واحدهای ساماندهی شده به مسافران اجاره داده شد؛ ولی مشکل آن است که مالکان حاضر نیستند واحدهای اقامتی خود را با قیمت مصوب میراث فرهنگی به مسافران اجاره دهند.

 

دیدگاه شما