وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 5 مرداد 1393 ساعت 20:43   |   کد مطلب: 8634
مشاور عالی استاندار همدان در امور ایثارگران:
نقش ارزشمند سپاه همدان در عملیات مرصاد، ریشه در ایمان آن‌ها دارد
نقش ارزشمند سپاه همدان در عملیات مرصاد، ریشه در ایمان آن‌ها دارد
مسئول ستاد لشگر 32 انصارالحسین (ع) همدان در عملیات مرصاد گفت: نقش ارزشمند سپاه همدان در عملیات مرصاد و پیروزی آنان در دارالمؤمنین و ایمان آن‌ها ریشه دارد.

به گزارش نافع، حاج میرزامحمد سلگی در آیین رونمایی از کتاب «قراویز تا مرصاد» گفت: به فرموده امام علی (ع) ‌در نبرد با دشمن باید سرها را به خدا سپرد، گام‌ها را همانند میخ به زمین کوبید، دندان‌ها را به هم فشار داد و در مقابل دشمن ایستاد و اگر چنین شد و به خدا توکل کردید، بدانید خدا شما را بس است و نصرت از آن شماست.

وی در موزه دفاع مقدس همدان افزود: پس از پذیرش قطعنامه، صدام با فرماندهان خود و مسعود رجوی، جلسه‌ای در کاخ ریاست جمهوری عراق برگزار کرد که در آن جلسه رجوی وعده اشغال و تصرف ایران را به صدام داد و صدام که فریفته این ادعا شده بود آن را پذیرفت و تجهیزات زیادی را در اختیار وی قرار داد.

مشاور عالی استاندار در امور ایثارگران تصریح‌ کرد: منافقین در محاسبات خود به این نتیجه رسیده بودند که با پذیرش قطعنامه، مرزها باز است و آن‌ها بدون هیچ مقاومتی در عرض 48 ساعت می‌توانند بر ایران مسلط شوند.

سلگی با بیان این‌که ما انتظار حمله به کشور را نداشتیم و غافلگیر شدیم، خاطرنشان‌ کرد: برای اجرای هر عملیات، چندین ماه زمان برای آمادگی نیروها، طراحی و استراتژیک عملیات، مهندسی، بهداشت، هماهنگی توپخانه و ... نیاز است اما در این عملیات تنها می‌توان گفت که خدا یاری‌گر ما بود.

وی گفت: نقش ارزشمند سپاه همدان در این عملیات با وجود امکانات محدود، ریشه در دارالمومنین آن دارد و به واسطه ایمان رزمندگان، تقدیر بر این شد که پادگان شهید شهبازی سپاه همدان در منطقه‌ای باشد که منافقان قرار است از آن جا به کشور حمله کنند.

سلگی ادامه داد: امیدواری به فضل خداوند بسیار مهم است و ما در طول حمله غافلگیر‌ کننده دشمن با وجود تمام کاستی‌ها هیچ‌گاه ناامید نشدیم و با تمام قدرت جنگیدیم و پیروز شدیم و پس از جنگ لقب دارالمجاهدین نیز به استان همدان اعطا شد.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس با بیان این‌که در بیان خاطرات جنگ باید واقعیت‌ها گفته شود، تاکید کرد:‌ در بازگویی خاطرات جنگ نباید هیچ‌گونه تحریف و اغراقی صورت گیرد و باید هر آنچه رخ داده است بیان شود تا اثرگذار باشد.

سلگی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرماید اگر رزمنده‌ای خاطرات خود را از دفاع مقدس بیان نکند رزم خود را ناقص رها کرده است و این گفته ایشان اهمیت خاطرات رزمندگان را نشان می‌دهد که با بیان آن‌ها می‌توانند نسل‌های بعد را با جنگ تحمیلی و وقایع آن آشنا کنند.

دیدگاه شما