وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 16:07   |   کد مطلب: 8512
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
رسانه های محلی نقشی بی بدیلی در توسعه استان دارند
رسانه های محلی نقشی بی بدیلی در توسعه استان دارند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: از بخش خصوصی برای ایجاد آموزشگاه آزاد مطبوعاتی در استان با رویکرد توسعه همه جانبه عرصه مطبوعاتی و رسانه ها حمایت می کنیم.

فاضل عبادی در گفت و گو با خبرنگار نافع در تویسرکان، با بیان اینکه امروزه رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری شناخته می شوند، اظهار کرد: اهمیت رسانه ها به عنوان حلقه چهارم دموکراسی در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و همه کشورها به دنبال تقویت رسانه های خود در راستای رفتن به سوی توسعه یافتگی پایدار هستند.

وی به گوناگونی انواع رسانه های مکتوب و غیر مکتوب اشاره کرد و افزود: در این میان نقش رسانه های محلی به‌عنوان نیروی محرکه در توسعه یافتگی استان بی بدیل است چرا که توسعه، به آموزش و آگاه‌سازی و آماده‌کردن افکار عمومی برای بهره‌برداری از امکانات مادی و معنوی جامعه نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به سابقه دیرینه استان در برخورداری از رسانه های محلی اشاره و ابراز کرد: رسانه های محلی می توانند با در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود و با بیان واقعیت ها آداب، رسوم، سنن و در یک کلمه در شناساندن فرهنگ آن استان به سایر نقاط کشور و جهان اثرگذار باشند.

عبادی تصریح کرد: این گونه رسانه ها علاوه بر معرفی هویت فرهنگ بومی آن منطقه، با بیان ظرفیت ها، موقعیت ها و امکانات در حوزه های مختلف می توانند به عنوان پل ارتباطی قابل اعتمادی بین مردم و مسئولان نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان ایفا کنند.

وی افزود: نقش رسانه‌ها به‌ ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری با کارکردهای اطلاع‌رسانی، آموزشی، تفریحی و سرگرمی خود در توسعه همه‌جانبه انکارناپذیر است.

حمایت از بخشی خصوصی برای ایجاد آموزشگاه آزاد مطبوعاتی در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اطلاع رسانی و نحوه چگونگی آن از ملزومات جامعه امروزی است، بر ورود بخش خصوصی با رویکرد تقویت رسانه های مختلف تأکید کرد.

عبادی افزود: در حقیقت با ورود بخشی خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه رسانه به ویژه در بحث آموزش شاهد تقویت رسانه ها و پویایی بیش از پیش فعالان عرصه خبری خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ایجاد آموزشگاه آزاد مطبوعاتی در بالا رفتن امکانات و سطح آموزش های فعالان خبری مؤثر است و در این راه اداره کل حمایت همه جانبه خود از بخش خصوصی را اعلام می کند.

دیدگاه شما