وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 10:40   |   کد مطلب: 8503
خیران به ساخت مدارس در محدوده مسکن مهر توجه کنند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: خیران مدسه ساز به ساخت مدارس در محدوده مسکن مهر توجه کنند.

ابراهیم امینی فرد افزود: با وجود برگزاری نشست های مختلف ، خیران مدرسه سازی که قصد احداث مدرسه در مناطق روستایی یا محل تولد را دارند استقبالی از جابجایی محل اجرای طرح نکردند.

وی گفت: به دنبال تاکید استاندار همدان بر استفاده از ظرفیت و توان خیرین مدرسه ساز و هدایت کمک مالی آنان به سمت تامین هزینه مدارس نیمه کاره به ویژه مدارس موجود در محدوده مساکن مهر ، نشست هایی با آنان برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تاکید کرد: با وجود برگزاری نشست های مختلف ، خیران مدرسه سازی که قصد احداث مدرسه در مناطق روستایی یا محل تولد را دارند استقبالی از جابجایی محل اجرای طرح نکردند.

امینی فرد مثال زد: با وجود نیاز جدی به احداث یک باب مدرسه در محدوده شهر فامنین ولی یکی از خیران 60 میلیارد ریال کمک مالی برای ساخت یک مرکز آموزشی در یکی از روستاهای این شهر را تعهد کرده است.

وی افزود: چنین نمونه هایی در شهرستان های ملایر ، نهاوند و کبودآهنگ نیز مشهود است بدین گونه که هم اینک طرحی در یکی از روستاهای جوکار شهرستان ملایر در حال اجرا است که بهتر بود این مدرسه در داخل شهر جوکار احداث می شد.

خیرین مدرسه ساز استان همدان در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال 200 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه تعهد کردند و هم اینک استان همدان نیازمند 74 مدرسه است که احداث این تعداد مدرسه 690 میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

او بیان کرد: طرح هایی که با چنین دیدگاهی اجرایی می شود به علت بی نیازی مناطق روستایی به مدرسه با کمترین ظرفیت فعال شده و بیشتر کلاس ها خالی از دانش آموز می ماند.

وی گفت: البته شماری از خیرانی که در محدوده شهری متعهد به کمک مالی برای ساخت مدرسه شده اند به جای آغاز یک طرح جدید نسبت به تامین هزینه طرح های نیمه تمام تمایل نشان دادند.

وی توضیح داد: یک خیر که قصد احداث مدرسه در شهر همدان را داشت بعد از بازدید وی از طرح نیمه کاره نهاوند و تشریح نیاز آن منطقه به مدرسه، محل اجرای طرح را تغییر داد.
 

دیدگاه شما