وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 08:55   |   کد مطلب: 8496
افزایش قیمت های برخی مواد غذایی با سیاست های اعلام شده دولت مغایرت دارد
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت ها که امروز شاهد هستیم با سیاست های کلی که دولت اعلام کرده است مغایرت دارد که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد و به شکل مناسب با آن برخورد شود.

محمدمهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره افزایش قیمت برخی کالاهای غذایی به ویژه لبنیات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در دسترس قرار گرفتن مایحتاج و مواد غذایی به موقع و به اندازه در ماه مبارک رمضان از مسائلی است که مورد توجه مسئولان قرار دارد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز قبل از آغاز ماه رمضان جلساتی داشتند که تأکید شد مواد غذایی به ویژه کالاهایی که در ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارند با شرایط و قیمت مناسبتر در اختیار مردم قرار گیرند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با اشاره به برخی افزایش قیمت ها درباره مواد غذایی در روزهای اخیر، ابراز کرد: این افزایش قیمت ها که امروز شاهد هستیم با سیاست های کلی که دولت اعلام کرده است مغایرت دارد که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد و به شکل مناسب با آن برخورد شود.

مفتح با بیان اینکه بررسی چرایی افزایش قیمت وظیفه وزارت خانه های تخصصی است، افزود: افزایش تقاضا و سودجویی و سوداگری عده ای در کشور و یا افزایش قیمت تمام شده به دلایل گوناگون از سوی تولید کننده می تواند دلیل بالا رفتن قیمت برخی مواد غذایی شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید قیمت تمام شده طوری باشد که نه تولید کننده متضرر شود و نه مردم، تصریح کرد: اگر افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا است باید برنامه ای طرح ریزی شود و مسئولان مربوطه نگذارند به دلیل افزایش تقاضا عده ای با روش های سوداگرانه قیمت را افزایش دهند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه گاهی اوقات تولید کننده نیز به دلایلی همچون افزایش قیمت نهاده ها زیان می بینند، گفت: اگر افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت نهاده ها است این را هم دولت با روش های مناسبی همچون ارائه تسهیلات بانکی با بهره پایین، قرار دادن نهاده ها با قیمت ارزانتر و یا با تخصیص یارانه می تواند کنترل و از افزایش تمام شده برای تولیدکنندگان و در نهایت مردم جلوگیری کند.

مفتح عنوان کرد: به این ترتیب وزارت خانه های تخصصی با بررسی کارشناسانه می توانند جلوی افزایش قیمت ها را به نحوی بگیرند تا کلاهای اساسی مردم با قیمت متناسب و معقول در تمام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی افزایش تقاضا سبب سودجویی و سوداگری عده ای می شود، افزود: دولت باید با سودجویان برخورد کند و اجازه ندهد که کالاهای ضروری به ویژه مواد غذایی با قیمت بالا به دست مردم برسد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ابراز امیدواری کرد: مسئولان ذی ربط اقدامات لازم را سریعتر انجام دهند تا مردم از این حیث دچار مشکل نشوند.

دیدگاه شما