وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 21 تير 1393 ساعت 12:35   |   کد مطلب: 8259
خطیب نماز جمعه شهر قهاوند گفت: ماه مبارک رمضان که رحمت الهی گسترده و درهای جهنم و دست های شیطان بسته می شود ، بهترین فرصت برای خودسازی و ترک گناه و دوری از گناه است .

حجت الاسلام حسین محققی در خطبه های نماز جمعه این هفته قهاوند گفت: در نبرد محاسباتی استکبار جهانی ، هدف دشمن این است که ملت و مسئولان ایرانی به این محاسبه و نتیجه برسند که ادامۀ راه مقاومت و ایستادگی و حفاظت از ارزش های اسلامی انقلابی به صلاح و حرفه نیست تلاش استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد و اعمال فشار و تحریم و تهدید در برنامۀ هسته ای و بی ثبات سازی محور مقاومت در سوریه و عراق در همین راستا قابل ارزیابی است .

امام جمعه شهر قهاوند گفت: بیشترین تأثیرپذیری از راهبرد دشمن در جنگ روانی خطای محاسباتی را در نخبگان و مسئولینی مشاهده می کنیم که از ارزش های اسلامی و انقلابی حاکم بر مسئولینِ اوایل انقلاب و دفاع مقدس فاصله گرفتند و به اشرافی گری و رفاه زدگی و غرب زدگی دچار شدند .

وی گفت: آنگاه که یاران امام حسن (ع) بر خیمۀ حضرت یورش برده ، سجاده از زیر پایش کشیدند و به غارت بردند امام فرمود : شما با گذشتۀ خود تفاوت کرده اید آنگاه که به صفین می رفتید ، دینتان پیش رویتان بود اما امروز دنیایتان مقدم بر دینتان است .

محققی افزود: و لذا در موارد فشار و تهدید ، دشمن عوامل معنوی و سنت های لا یتغیر الهی را که همواره در انقلاب و دفاع مقدس تجربه کرده ایم ، فراموش می کنند و دچار اختلال و اشتباه در محاسبه می شوند .

خطیب نماز جمعه شهر قهاوند گفت: متأسفانه بخاطر همین خطای محاسباتی و تأثیرپذیری از دشمن و شیطان بزرگ ، آمریکا ، بسیاری از انقلابیون و یاران امام از مواضع و عملکرد خود در اوائل انقلاب نادم و پشیمان گشته اند و با چرخش ۱۸۰ درجه ای ، بینات انقلاب را انکار می کنند و بعضاً به مقابله به میراث امام یعنی نظام اسلامی و ستون خیمۀ آن ولایت برخاسته اند .

وی افزود: به خاطر خطای محاسباتی انقلابیون و دلسوزان واقعی انقلاب و یاران امتحان پس دادۀ ولایت را جدید الاسلام و افراطی می خوانند ؛ در حالی که اگر مراجعه به صدر اسلام بشود ، بیشترین ضربه و صدمه را اسلام نوپا از قدیم الاسلام ها خورده است .

محققی گفت: در حالی که رهبر فرزانۀ انقلاب ، عقلانیت را اعتماد به پروردگار و سنت های الهی ، اعتماد به مردم و محبت ها و انگیزه های صادقانۀ آن ها و بی اعتمادی به دشمن می دانند .

وی گفت: اگرچه هدف اول و أولی در جنگ محاسباتی مسئولین و نخبگان هستند ولکن عامه و تودۀ مردم نیز از اهداف این طرح شیطانی استکبار به حساب می آیند که دلسوزان و علماء باید مواظبت نمایند .

محققی گفت: مواظب باشید  بصیرت و قدرت تحلیل تودۀ مردم حفظ شود تا محاسبۀ آن ها به دلخواه دشمن و بعضی مسئولین و نخبگان خودباخته تغییر نکند .

وی گفت: اگر خطای محاسباتی خدای ناکرده در تودۀ مردم اتفاق بیافتد ، افرادی مسئولیت ها را به عهده می گیرند که در برابر تهدید و تطمیع دشمن ، امدادها و سنت های الهی را فراموش و دچار ضعف و خرد باختگی می گردند و چه بسا از تعارف جام زهر به ولایت هم ابایی نداشته باشد .

خطیب نماز جمعه شهر قهاوند افزود: در زندگی سیاسیِ فردی هم حواسمان باشد به خاطر خطای محاسباتی القاء شده از شیطان در دادن و گرفتن مسئولیت ها و انتخاب افراد و حمایت و تأیید افراد و جریان ها کاری نکنیم که دین و ایمان و آخرتمان را خرج دنیای خود و بدتر از آن دنیای دیگران نمائیم .

وی گفت: در گذر زمان اگر با خودسازی و بندگی ، ظرفیت به دوش گرفتن مسئولیت بویژه در نظام اسلامی ایجاد نشود ، بعضی نعمت ها و پیشرفت ها و پست ها و مسئولیت ها انسان را به گمراهی و سقوط می کشاند .

ور در ادامه با اشاره به سفارش حضرت آقا به دولت محترم در خصوص شعار اعتدال بود که با تأیید آن فرمودند مراقبت شود با شعار اعتدال جریان ها و افراد مومن که در روز خطر سینه سپر می کنند و در مشکلات به طور واقعی دولت را یاری می کنند ، کنار زده نشوند .

وی گفت: این موضوع متأسفانه به یک نقطۀ ضعف و مورد انتقاد دلسوزان و به خصوص دغدغه برای حضرت آقا تبدیل شده است و این چندمین بار است که رهبر عزیز این هشدار را می دهند .

وی افزود: امید داریم دولت توجه جدی به این دغدغه داشته باشد البته باید توجه نمود مخاطب حضرت آقا در این مسأله فقط مسئولین ردۀ اول دولت نیستند ، همۀ مسئولین حتی در دورترین نقاط کشور اسلامی اگر با رفتار و عملکرد خود موجب حذف و یا دلسردی نیروهای ارزشی بشوند و به عنوان خیانت در پروندۀ آن ها ثبت خواهد شد .

وی در پایان گفت:  ماه مبارک رمضان که رحمت الهی گسترده و درهای جهنم و دست های شیطان بسته می شود ، بهترین فرصت برای خودسازی و ترک گناه و دوری از گناه است .

دیدگاه شما