وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393 ساعت 13:52   |   کد مطلب: 8210
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا خطاب به مجلس:
مجلس بدون مسامحه از وزرای فرهنگ و علوم پاسخ بخواهد
بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه ای خطاب به مجلس خواستار نظارت دقیق و بدون مسامحه بر دولت شد.

به گزارش نافع به نقل از صدای دانشجو متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله القاصم الجبارین

“مجلس در راس امور است”

اگر مجلس شورای اسلامی چهار خصوصیت داشته باشد ، در جایگاه حقیقی خود قرار خواهد داشت . این چهار خصوصیت ، عبارت است از اولاً، احساس مسؤولیت . ثانیاً ، استقلال . ثالثاً ، شجاعت . رابعاً ، فرزانگی و به کار گرفتن فکر و علم و تخصص”

علی رغم مطالبات و دغدغه های مکرر رهبری در یک سال اخیر بعضی از اعضای مجلس به جای نظارت بر امور اجرایی و رسیدگی به مشکلات مردم ، از الآن در پی جمع آوری رأی برای انتخابات بعدی مجلس  هستند و حتی برخی از آنان برای گرفتن کرسی های آینده ، حاضر به مسامحه و مصلحت اندیشی  در امور نظارت بر دولت شده اند و انگار دغدغه های رهبری در حوزه هایی همچون فرهنگ ،علم  علی رغم عملکرد ضعیف و هنجار شکنانه وزرای  این بخش ها؛ از سوی نمایندگان شنیده نشده است و آقایان در یغما به سر میبرند!

“عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است / فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس میکنید. اگر این هوا تمیز باشد یک اثر و اگر کثیف باشد اثر دیگری دارد”

آیا عملکرد وزیر فرهنگ در حوزه های تحت امر خود هوایی تمیز برای تنفس گذاشته است؟؟؟

“در یک دورانى دیدیم این را و گذراندیم این دوران را که در داخل وزارت کسانى بودند که در مقابل حرکت علمى و پیشرفت علمى مانع‌تراشى میکردند؛ ممکن است با دلایلى از نظر خودشان موجّه، امّا واقعیّت همین بود که مانع‌تراشى بود. اینها نباید تکرار بشود؛ دانشگاه در اختیار کسانى قرار نگیرد که پیشرفت علمى را به هیچ مى‌انگارند؛ به آن اهمّیّت نمیدهند؛ دانشگاه در اختیار کسانى قرار بگیرد که عاشق پیشرفت علمى کشورند”

این امر در حالی است که ۴ مورد تذکر رهبر معظم انقلاب (ره) در محافل گوناگون درخصوص امور مربوط به وزارت علوم از جمله:

۱-در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان سال گذشته

۲- در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه سال گذشته

۳- دیدار با اساتید دانشگاه در ماه مبارک رمضان امسال

۴ -در اولین دیدار با اعضای هیأت دولت یازدهم .

بارها تاکید نمودند که حرکت پرشتاب علمی نباید متوقف شود  [:(]  ( دانشگاه نباید جولانگاه احزاب سیاسی شود ، سم مهلک حرکت علمی این است که دانشگاه ها به باشگاه های سیاسی تبدیل شوند.)) ما در دانشگاه های کشور شاهد بودیم که سرپرست وزارت علوم و جناب وزیر روند تغییرات رؤسای دانشگاه را به صورت اتوبوسی و بدون هیچ مبنایی آغاز کردند و رؤسای دانشگاه ها را فقط از یک حزب تشنه قدرت و با سابقه متشنج دانشگاه ها ؛ انتخاب کردند و این درحالی است این تغییرات در چند ماه اخیر حاصلی جز به تشویش کشیدن دانشگاه ها و بازگشت عده ای افراطی و هوچی گر با همکاری اساتید تشنه قدرت نداشت. حال آنکه شعار رئیس محترم جمهور در دوران انتخابات استفاده از ملاک شایسته سالاری برای انتخاب افراد بود و نه بر اساس جناح و حزب! جناب وزیر در اقدامی معنادار افرادی که موفق به گرفتن رأی اعتماد نشده بودند و محکومین بصیرتی فتنه بودند را معاون آموزشی و مشاور ارشد خود می کند و به مجلس لبخندی تحقیر آمیز می زند !

چرا دوستانی که دیروز داعیه نظارت و نقد بر دولت را داشتند و این امر را وظیفه تغییر ناپذیر مجلس می دانستند امروز مصلحت حفظ کرسی را پیش گرفتند ؟

جنبش دانشجویی به عنوان پیش قراول و مؤذن جامعه خواستار رسیدگی به مطالبات مردم و نظارت دقیق و بدون مسامحه  بر دولت است  و خواستار عملکرد انقلابی با رعایت اصول منطقی و اخلاقی در پاسخ خواستن از وزرای محترم علوم و فرهنگ می باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

دیدگاه شما