وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393 ساعت 12:17   |   کد مطلب: 8206
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: این شهرستان به نمایندگی استان همدان، میزبان چهارمین جشنواره تئاتر صاحبدلان است و با نمایشˈسیری در سراˈ از 18 تیرماه کار خود را به مدت شش روز آغاز می کند.

به گزارش نافع، محمود مصباح افزود: اجرای استانی جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان از هجدهم تا 24 تیرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر انجام می شود و دیدن این نمایش برای عموم آزاد و به صورت رایگان است.

وی اظهار کرد: نمایشˈسیری در سراˈ کاری از گروه هنری باران است که به نمایندگی از استان همدان در چهارمین جشنواره تئاتر صاحبدلان پذیرفته شد و با موضوع دینی و مقاومت است.

مصباح ادامه داد: این نمایش به نویسندگی و کارگردانیˈمحمد قاسمیˈ است و ˈپری بارانیˈ،ˈعلیرضا روزبهانیˈ،ˈفروزان حسینیˈ،ˈرضا باغبانˈ و ˈمحمد قاسمیˈ در این نمایش ایفای نقش می کنند.

وی ˈرسول رنجبرˈ دستیار کارگردان،ˈمحمد بهرادˈ،ˈبهنام عبدلیˈ و ˈمحمد ترکاشوندˈ عوامل موسیقی و ˈامید صوفیه وندˈ،ˈرسول رنجبرˈ و ˈمهدی روزبهانیˈ به عنوان نورپرداز را از دیگر عوامل این نمایش عنوان کرد.

نوسینده و کارگردان نمایشˈسیری در سراˈ نیز گفت: در مجموع، 12 نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان پذیرفته شد که نمایشˈسیری در سراˈ نیز به نمایندگی استان همدان به این جشنواره راه پیدا کرد.

ˈمحمد قاسمیˈ ادامه داد: ملایر میزبان اجرای استانی این جشنواره است و از شهریور ماه سال جاری نیز در تهران اجراها انجام می شود که برای نخستین بار این جشنواره به صورت رقابتی است.

وی در خصوص نمایشˈسیری در سراˈ بیان کرد: این اثر هنری اتفاقات و مصائبی را که خانواده سه سرباز دوران جنگ تحمیلی، پس از جنگ متحمل شده اند را به صورت چهار بعدی به تصویر می کشد.

قاسمی افزود: در این سبک خاص و مدرن از شیوه اجرای تئاتر، حدود 60 نفر به طور همزمان و به صورت ایستاده می توانند نمایش را از دریچه ای تماشا و اتفاقات نمایش پشت سر آنها نیز رخ می دهد.

وی اظهار کرد: این نمایش به معضلات و مصائب جنگ در بین خانواده ها و نقش زنان در جنگ، نه در ایران بلکه در سایر نقاط جهان می پردازد.

وی گفت: چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان به دبیریˈمحمود فرهنگˈ و زیر نظر کانون تئاتر دینی شهریور ماه امسال در تهران برگزار می شود.

قاسمی در عین حال روند رشد و پیشرفت هنر تئاتر را در گرو حمایت مسوولان دانست و از حمایت و همکاری شورای اسلامی شهر، شهردار و روابط عمومی شهرداری ملایر و بسیج هنرمندان این شهرستان در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما