وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 تير 1393 ساعت 18:40   |   کد مطلب: 8042
شهید طالبیان که لقب پهلوان رنج را به جهت ایستادگی در برابر ظلم و جور از آن خود کرده است پرچمدار مبارزه با بهاییت بوده است.

در بزرگی و جایگاه ویژه شهید طالبیان، همین بس که مقام معظم رهبری در سال ۸۹ از شهید طالبیان به نیکی یاد کردند و در سال ۹۰ او را شهید نمونه کشوری معرفی نمودند.

رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید طالبیان که در دوران مبارزات انقلابی و اسارت در زندان های ساواک با او آشنا شده اند فرمودند: باید یاد این مرد زحمتکش و مبارز واقعی را گرامی بداریم.

فرزند شهید حاج محمد طالبیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارما گفت: پدرم که در بین مبارزان سرشناس انقلاب اسلامی به ˈآقای معلمˈ مشهور است، در سالروز رسمیت بخشیدن به استقلال کشور، در خارج از مرزها جاوید الاثر شد.

ˈحسین طالبیانˈ اظهار داشت: پدرم به شناسایی دانش آموزان متعهد می پرداخت و با راه اندازی محافل دینی در دبیرستان ابن سینا و برگزاری جلسات قرآن، اصول اعتقادی و مبارزه با بهائیت را با دعوت از روحانیون برجسته به جوانان آموزش می داد و با آگاهی بخشی به آنان ، روحیه ظلم ستیزی را در بین جوانان شهر تقویت می کرد.

فرزند این سردار شهید نهاوندی ادامه داد: پدرم سعی می کرد برای گروه، برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد و اگرچه به جنگ مسلحانه اعتقادی نداشت اما شاگردانش به دنبال ضربه های فوری به رژیم شاه بودند.

وی عنوان کرد: شهید طالیبان معتقد بود می توان با ابزارهای تربیتی، رژیم جنایتکار دوهزارو 500 ساله شاهنشاهی را در 50 سال از بین برد اما گروه معتقد بود در چنین زمانی که تمام ابزارهای تربیتی در اختیار رژیم شاه است، فقط مبارزه مسلحانه می تواند به نتیجه برسد و باید در این راه خون داد تا نهضت به ثمر بنشیند.

وی افزود: شهید طالبیان شخصیتی بسیار مردمی داشت و هیچگاه در جایگاه مسوولان نمی نشست و اغلب در کنار مردم قرار می گرفت.

وی ادامه داد: استقامت و مجاهدت در راه خدا و وجود این بزرگوار سرمنشأ تحولات بزرگی در شهرستان نهاوند استان همدان بود.

وی گفت: شهید طالبیان تندیس تمام نمای صداقت در گفتار و اخلاص درعمل بود و سرانجام نیز با صداقت و مظلومیت از این جهان خاکی پر کشید.

شهید مفقود الاثر حاج محمد طالبیان که اسوه ایستادگی در برابر ظلم و ستم بود و لقب ˈپهلوان رنجˈ بر او نهاده شده است، به پاس اخلاق شایسته اش به شهید شاخص فرهنگی کشور معروف است.

شهید حاج محمد طالبیان از دیار صداقت و تبار نینوای حسینی و از اولیا بی آلایش و محبوب خدا بود که در روز هفتم دیماه 1316 در شهرستان نهاوند متولد شد و بر تاریخ این شهر کهن تابید.

شهید طالبیان عزم خود را جزم نمود تا در مبارزات انقلابی بر ضد شاه فاسد اقدامات و حرکات بنیادی بیشتری انجام دهد و به همین خاطر با تعدادی از دوستان خود، گروه انقلابی ابوذر را در شهر نهاوند برای فعالیت علیه رژیم پوسیده پهلوی تأسیس کرد.

شهید طالبیان سرانجام در سال 52 به دست عمال رژیم ستم شاهی دستگیر و بعد از شش ماه شکنجه به 15سال حبس محکوم شد و در زندان با شخصیت های بزرگی همچون آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و شهید رجائی هم بند شد.

شهید طالبیان تا پیروزی انقلاب اسلامی در زندان های مخوف طاغوت گرفتار بود و با انقلاب خدایی و حسینی امام راحل که سرنگونی شاه را به همراه داشت، آزاد شد.

شهید طالبیان در طول هشت سال دفاع مقدس، هشت بار به مناطق عملیاتی و جبهه های نبرد رفت و در حالی جنگ به پایان رسید که او به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود نرسید.

ارتحال ملکوتی امام(ره) او را تنها و شکسته تر کرد و زندگی بدون دوستان و همرزمان شهیدش برایش سخت و سنگین بود تا اینکه سرانجام در بهار سال 1370 باب شهادت برای او باز شد و در یک عملیات چریکی که علیه منافقین صورت گرفت حاج محمد طالبیان رفت و دیگر هیچ کس نه او را دید و نه خبری از او دارد و به آرزوی دیرینه اش که شهادت در گمنامی بود رسید.

در بخش هایی از وصیتنامه شهید طالبیان آمده است: همگی برادران و خواهران و فرزندان و همشهریان و همه امت حزب الله را به پیروی صمیمانه و متعهدانه از بیانات امام عزیزمان سفارش می کنم آنها را به نماز و روزه و جهاد و خمس و زکات و امربه معروف و نهی از منکر و فرا گرفتن مسایل مذهبی توصیه می کنم.

در ادامه وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است: بنده برای لبیک گفتن به پیام پیامبر گونه امام خمینی(ره) به قصد پیروزی انشاء الله به این سفر آمده ام و اگر لیاقت شهادت و قبول حضرت حق را پیدا کنم ، اینجانب را حتماً در جوار امام رضا(ع) دفن نمایید و نماینده حضرت امام مسئولیت شرعی این مهم را به عهده دارد زیرا این بنده خیلی به حضرت امام رضا(ع) عشق می ورزم و حاضر بودم همیشه در جوار آن حضرت باشم و از ثلث مالم بهای این قبر را بپردازید و بقیه آن را در کارهای مفید مثل کمک به جبهه و کمک به خانواده های مستمند انجام امور خیریه به مصرف برسانید.. 

منبع:ایرنا

دیدگاه شما