وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 تير 1393 ساعت 12:44   |   کد مطلب: 8033
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه تویسرکان خبر داد:
برگزاری برنامه های قرآنی؛ ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه تویسرکان
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه تویسرکان برگزاری مسابقات قرآنی، کلاس های عقیدتی، حفظ و قرائت قرآن و محافل انس با قرآن را برخی از برنامه های قرآنی سپاه تویسرکان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمد محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار بابیان اینکه هر سال برای کارکنان و پایوران وظیفه برنامه های قرآنی متنوعی تدارک دیده می شود، اظهار کرد: برنامه های قرآنی امسال در قالب تفسیر سوره جمعه به صورت سه روز در هفته برگزار می شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری کلاس های قرائت قرآن کریم، تفسیر و اخلاق افزود: برنامه های قرآنی در نظر گرفته شده شامل روخوانی و روان خوانی قرآن، کلاس تجوید قرآن کریم و تفسیر در طول ماه مبارک رمضان است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه تویسرکان، بیان احکام و احادیث در سخنرانی های کوتاه همچون بین الصلاتین و یا در کنار سایر کلاس ها را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان سپاه تویسرکان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمودزاده همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس های تفسیر و حفظ قرآن نیز در تمامی حوزه ها و پایگاه های مقاومت تویسرکان اشاره کرد و افزود: در حوزه های خواهران جزء خوانی ور حوزه بسیج دانشجویی، روخوانی و تفسیر سوره نور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن در ماه رمضان ثواب بسیار دارد، ابراز کرد: یکی از بهترین راه ها برای تلاوت قرآن و ختم آن در ماه رمضان، این است که کل قرآن را تقسیم بندی کرد  به گونه ای که در هر روز ۲۰ صفحه تلاوت شود.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه تویسرکان تصریح کرد: برای آنکه ثواب تلاوت قرآن به عنوان تعقیبات نماز محسوب شود بهتر است این ۲۰ صفحه را نیز تقسیم کرد و پس از هر نماز واجب یومیه چهار صفحه قرآن تلاوت شود تا بدین سبب هم روزانه ۲۰ صفحه قرآن خوانده شده و هم تا پایان ماه مبارک رمضان یک ختم قرآن صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمودزاده در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، رحمت و لطف الهی است، ابراز کرد: در نگاه قرآن کریم، فلسفه اساسی روزه، تقوی و پرهیز از محرمات الهی است.

 وی حقیقت روزه را در تقوا و بی اعتنایی به هواهای نفسانی دانست و افزود: خودسازی و سلامت جسم و جان از دیگر مزایای روزه گرفتن است.

دیدگاه شما