وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مهر 1394 ساعت 16:45   |   کد مطلب: 16596
مدیر کل کانون پرورش فکری همدان:
900 برنامه در هفته کودک اجرا می شود
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از اجرای 900 برنامه در هفته ملی کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش نافع، سید محمدرضا جوادی در جمع خبرنگاران بیان اینکه کانون رسالت بزرگی در راستای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان دارد خاطر نشان کرد: همه ساله 8 اکبتر روز جهان کودک نامگذاری شده که با توجه به اهمیت ویژه این روز از 15 لغایت 21 مهر ماه بنام هفته ملی کودک نامگذاری شده و کانون پرورش فکری با همکاری سایر دستگاهها فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان ونوجوانان می کند .

وی، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند، حمایت معنوی از کودکان، کمک به شکل گیری خاطرات با نشاط برای کودکان، جلب افکار جامعه و خانواده به نیازهای آن، هم افزایی دستگاهها و توجه به کودکانی با نیاز های ویژه از مجموعه اهداف برنامه‌های کانون نام برد .
جوادی با اشاره به سیاست‌های کلان که به استان در حوزه کودک و نوجوان ابلاغ شده است گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته هفته ملی کودک با برنامه‌های از پیش تعیین شده با شعار"دنیا به لبخند کودکان زیباست"و اجرای 900 برنامه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در طول مدت یک هفته برنامه و جشنواره های مختلفی با هدف توجه جدی به کودکان و نیازهای اجتماعی فرهنگی آنها برگزار خواهیم کرد .
جوادی افزود: برپایی جشن ویژه اعضا کانون و اولیاء ، دانش آموزان و برگزاری نمایشگاه آثار اعضاء ،دعوت از مدارس در همه روزهای هفته برای حضور در مراسم کانون و اجرای برنامه آنها و پرواز بادبادکها و اجرای طولانی ترین نقاشی از عناوین برخی برنامه‌های تدارک دیده به مناسبت هفته ملی کودک است .
مدیر کل کانون استان همدان با بیان اینکه بر اساس تقویم روز شمار هفته ملی کودک نخستین برنامه‌ها از روز چهارشنبه 15 مهر ماه آغاز خواهد شد. افزود: برنامه‌های روز نخست با عنوان کودک، سلامتی و ایمنی نامگذاری شده و برنامه‌هایی با عناوین لبخند کودک، برپایی نقاشی خیابانی ویژه اعضاء و دانش آموزان در محل میدان آرامگاه باباطاهر، برگزاری راهپیمایی و قرائت بیانیه حقوق کودک توسط اعضا، تشکیل حلقه صلح دوستی در حمایت از کودکان یمن و خواستار رعایت حقوق کودک کودکان ، توزیع 5 هزار کودک کارت به شرکت کنندگان در برنامه برای استفاده از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری استان، همایش زنگ حماسه ، برپایی نشست ادبی و خوانش آثار و تقدیر از برگزیدگان برتر شرکت کننده به همراه جشن کودکانه از برنامه‌های این روز است . مدیر کل کانون پرورش فکری در ادامه برنامه‌های هفته کودک را به شرح زیر اعلام کرد :
پنجشنبه 16 مهرماه با عنوان کودک، هنر و میراث فرهنگی پیوند خورده است و برگزاری پرواز بادبادک‌ها از برنامه‌های این روز است.
جمعه 17 مهرماه روز کودک، خانواده و رسانه نام گرفته و برنامه‌هایی در حوزه حقوق کودکان و شادی کودکان در این روز برگزار می‌شود.
شنبه 18مهرماه روز کودک، کتاب و کتابخوانی است که این مهم می‌تواند تاثیر بسزایی بر نهادینه کردن مطالعه و کتابخوانی در جامعه و در بین کودکان داشته باشد، در این روز کودکان با امام جمعه دیدار می‌کنند.
یکشنبه 19 مهرماه با عنوان کودک، محیط زیست و منابع طبیعی قرار است کودکان را با مباحث محیط زیست و حفاظت از آن آشنا کند.
دوشنبه 20 مهرماه روز کودکان دنیا و صلح و دوستی است و دیدار با هنرمندان و خانواده شهدا در این روز پیش‌بینی شده است.
سه‎شنبه 21مهرماه روز پایانی هفته کودک با عنوان کودک، آموزش و تربیت اسلامی با برپایی نمایشگاه آثار برتر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهر به برنامه‌های هفته کودک خاتمه می‌دهد.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 28 مرکز فرهنگی، هنری ثابت، 7 کتابخانه پستی و 3 واحد کتابخانه پستی در سراسر استان است.
پایان پیام/م.د

دیدگاه شما