وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 19 آذر 1402 ساعت 09:58   |   کد مطلب: 43431
مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: چهار شهید گمنام در کاروانی با عنوان «لاله‌های فاطمی، منتظران ظهور» در ۴۰۰ نقطه از استان مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار خواهند گرفت.

به گزارش نافع، سرهنگ هادی آزادی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیکر چهار شهید گمنام تازه تفحص‌ شده دوران جنگ تحمیلی همزمان با ایام فاطمیه، در نقاط مختلف استان همدان تشییع می شوند.

وی ادامه داد: امسال استان همدان میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس است که اولین شهید گمنام در ایام برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره شهدا و برنامه فصل شیدایی با استقبال عموم مردم در شهرستان همدان در محل نمایشگاه بین‌المللی تشییع شد.

سرهنگ آزادی افزود: شهرستان‌های مختلف استان درخواست خاکسپاری شهید گمنام به عنوان امامزادگان عشق داشتند که در این راستا امسال ۱۲ نقطه‌ بررسی شد و پنج نقطه به تصویب کمیته استانی رسید.

وی خاطرنشان کرد: این مکان ها شامل نمایشگاه بین‌المللی، پارک فدک شهرک فرهنگیان شهرستان همدان، پارک شهر در شهرستان اسدآباد، فضای پیرامونی مجتمع فرهنگی غار علیصدر شهرستان کبودرآهنگ و شهر برزول شهرستان نهاوند است.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان عنوان کرد: برنامه استقبال رسمی از چهار شهید گمنام در ۲۰ آذرماه روز(دوشنبه) در محل پایگاه هوایی شهید نوژه به میزبانی ارشد نظامی آجا در استان برگزار می‌شود که در این مراسم برنامه نظامی استقبال از شهدا را خواهیم داشت.

سرهنگ آزادی به تشریح برخی از این برنامه پرداخت و گفت: همچنین در روز ۲۰ آذرماه بعدازظهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان رزن و درگزین مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: همزمان ۲ شهید دیگر در شهرستان همدان مورد استقبال دانشجویان، دانش آموزان، هیات‌های مذهبی، تکایا، کارکنان دستگاه‌های دولتی و پایگاه مقاومت های بسیج قرار خواهند گرفت.

سرهنگ آزادی اضافه کرد: در روز (سه‌شنبه) ۲۱ آذرماه نیز برنامه استقبال از شهدا در نیروگاه شهید مفتح برگزار می‌شود و پس از آن روز (چهارشنبه) ۲۲ آذرماه شهدا مورد استقبال مردم تویسرکان قرار می گیرند و به همین ترتیب روز (پنجشنبه) ۲۳ آذر شهرستان ملایر، فامنین و بهار میزبان شهدا خواهند بود و این برنامه تا روز (جمعه) ۲۴ آذر ظهر ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: روز جمعه ۲۴ آذرماه، سه شهید گمنام در محل اسدآباد، نهاوند و کبودرآهنگ تشییع خواهند شد و برنامه‌های متنوعی در این شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان تصریح کرد: در روز (شنبه) ۲۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه شب وداع در چهار شهرستان در مکان‌های از پیش تعیین شده برگزار و به صورت همزمان با سراسر کشور در روز (یکشنبه) ۲۶ آذر سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) این شهدای گمنام تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما