وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 13 مرداد 1402 ساعت 20:23   |   کد مطلب: 43124
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: پیش‌ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه با مراجعه به سامانه اعلامی از سوی وزارت کشور‌ آغاز می‌شود.

به گزارش نافع،حسن رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: انتخابات به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از برجستگی خاصی در دنیا برخوردار است چنانکه ۴۰ دوره انتخاب در ۴۴ سال گذشته برگزار شده و به عنوان نماد و مظهر مردمسالاری دینی مطرح شده است.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در یک هم‌افزایی و تعامل و هماهنگی بین مجلس و دولت اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار کرد: بر این اساس پس از تصویب قانون جدید و تایید شورای نگهبان انتخابات امسال بر اساس قانون جدید برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما در آستانه اولین فرآیند انتخابات یعنی ثبت نام هستیم تصریح کرد: در تقویم اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۰۹ روز از ۱۵ مرداد ماه تا ۱۱ اسفند پیش‌بینی شده است.

رضانیا با بیان اینکه ۱۵ مرداد دستور برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور صادر خواهد شد ادامه داد: از روز ۱۶ تا ۲۲ مرداد پیش ثبت نام داوطلبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ انجام می‌شود.

وی گفت: افرادی که درخواست دارند که به عنوان داوطلب در انتخابات حضور یابند باید در این مرحله پیش ثبت نام انجام دهند و در صورتی که پیش ثبت نام انجام نشود ثبت نام نهایی محقق نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: متقاضیان باید از ۱۶ مرداد ماه به مدت یک هفته در سامانه‌ای که وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir معرفی کردند، مدارک خود را بارگزاری کنند.

وی ادامه داد: از ۲۳ مردادماه دستگاه‌های متولی به بررسی مدارک خواهند پرداخت و پس از تایید اولیه می‌توانند نسبت به ثبت نام نهایی در مهرماه اقدام کنند.

پایان پیام/

دیدگاه شما