وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 7 تير 1403 ساعت 10:48   |   کد مطلب: 43503
فردا (۸ تیرماه) پیر و جوان با هر رأیشان کاری می‌کنند کارستان، زیرا آینده ۴ ساله این آب و خاک برایشان مهم است و می‌خواهند راه شهید جمهور ادامه پیدا کند.

به گزارش نافع، به نقل از فارس، در حالی تنها کم‌تر از ۲۴ ساعت به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، مردم ایران در سراسر کشور خودشان را برای حضوری سرنوشت‌ساز در پای صندوق‌های رأی آماده می‌کنند، انتخاباتی که در تعیین سرنوشت چهارسال آینده این مرز و بوم مؤثر است، برای همین امروز در بسته خبرخوب به سراغ خبرهایی رفتیم که نشان می‌دهد یک انتخاب صحیح چگونه می‌تواند زمینه پیشرفت و توسعه کشورمان را رقم بزند، با ما همراه باشید:

مقصد تخم‌مرغ‌های ایرانی به ۹ کشور!

اگر یادتان باشد در دولت یازدهم و دوازدهم گاهی اوقات قیمت تخم‌مرغ سر به فلک می‌گذاشت و گاهی تخم‌مرغ در بازار نیست می‌شد، برای همین نیاز کشور با واردات تأمین می‌شد. البته در دی‌ماه ۱۳۹۶ محمد باقر نوبخت مجوز صادرات ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ را صادر کرد. اما بخوانید که این روزها با سیاست‌های شهید جمهور، ایران به ۹ کشور؛ عراق، افغانستان، تاجیکستان، گرجستان، بحرین، عمان، امارات، ارمنستان، کویت تخم‌مرغ صادر می‌کند. این خبر مسرت‌بخش را مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن محمد مرادی گفته که از ابتدای سال ۱۳۵ هزار تن محصول تخم مرغ به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

هموار ساختن مسیر زندگی ایرانی‌ها با ۲۵۰۰ کیلومتر راه‌سازی

یکی از میراث‌های شهید جمهور، به جا گذاشتن یک کارنامه موفق در زمینه حمل و نقل و توسعه نوگان ریلی کشور است، به قول کارشناسان این توسعه شاید خیلی وقت پیش باید انجام می‌شد، با این وجود خبر خوب اینکه ۲۵۰۰ کیلومتر راه‌سازی در دولت سیزدهم مسیر زندگی ایرانی‌ها را هموارتر کرده است.

۳۷ هزار شغل اولی با یارانه شاغل شدند

از زمانی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح ملی یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرمایان اجرا کرد تا کنون ۳۷ هزار و ۲۶۳ نفر از شغل‌اولی‌ها به کمک یارانه‌ای دولت به کارفرمایان شاغل شده‌اند. در واقع با این طرح به پایداری و توسعه تولید و اشتغال کمک شده است. حال اگر شما شغل اولی و یا جزو کارفرمایان متقاضی جذب این کارجویان هستید می‌توانید به سامانه ملی یارانه دستمزد به نشانی https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنید. البته این طرح اکنون در ۱۶ استان کمتر برخوردار کشور اجرا می‌شود.

وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد

در این سال‌ها متقاضیان مسکن ملی با چالش‌های عدم تأمین منابع مالی برای ادامه حضور در این پروژه روبرو بودند، امری که از دید شهید جمهور هم مخفی نمانده بود، به همین خاطر در راستای دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد تا بخشی از مشکلات مالی متقاضیان مسکن ملی مرتفع شود. البته ناگفته نماند که پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

با یک لبخند ساده گناهانتان را بشویید

وقتی یک عملی از ما سر می‌زند، فکر می‌کنیم چه کار کنیم تا رضایت الهی را به دست بیاوریم و دنبال ریسمانی می‌گردید تا روحتان را از شر وسوسه شیطان رهایی ببخشید. استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در این زمینه توصیه جالبی دارد و می‌گوید که گاهی گناه انسان با اشک آمرزیده می‌شود، گاهی هم با لبخند. بعضی‌ها می‌توانند با یک تبسم، خودشان را پاک کنند، اما از کج‌سلیقگی این کار را نمی‌کنند! نمی‌دانند خالق گریه، خالق خنده هم هست! «وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكَى». گاهی خدا یک لبخند را، به قیمت اشک می‌خرد. مثلاً برادر خود را در آغوش بگیر و لبخندی بزن تا گناهانت پاک شوند! مردم هم نگاه می‌کنند و می‌گویند دین‌ اینها، دین نشاط هم هست.

خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
انتهای پیام/
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما