وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 07:39   |   کد مطلب: 17262
منصوری ضمن یادآوری وقایع 11 سپتامبر و واکنش غرب به آن ماجرا گفت: اگر غرب بخواهد بار دیگر اشتباه قبلی خود را تکرار کند دوبارهدر منطقه گرفتار خواهد شد؛ اگر آنها عاقل باشند اشتباه قبلی را تکرار نخواهند کرد.

به گزارش نافع، به نقل از راه دانا، جواد منصوری تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در چین در گفتگو با خبرنگار ما درباره حملات مرگبار تروریستی در پاریس با اشاره به عواقب این اتفاق خاطر نشان کرد: داعش به تنهایی توان انجام چنین کاری را ندارد و این کار به احتمال زیاد نقشه سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است.

وی درباره چرایی انتخاب فرانسه برای این حمله گفت: فرانسه به چند لحاظ بهترین گزینه برای این حمله بوده است؛ جمعیت بالای مسلمانان فرانسه باعث شده این کشور بیشترین جنگجو را در میان کشورهای اروپایی داشته باشد؛ فرانسه در چند هفته اخیر چندین بار مواضع داعش را بمباران کرده است؛ نفوذ بالای یهودیان در جامعه فرانسه عامل سوم این حمله است.

کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به این موضوع که عاملان این حمله مجهز به سلاح های مختلف بوده اند افزود: داعش به تنهایی توان انجام چنین حمله ای را نداشته است؛ این نقشه سرویس اطلاعاتی اسرائیل است.

منصوری خاطر نشان کرد: صهیونیست ها توانایی جابجایی سلاح در کریدورهای مختلف را دارند و بدون شک جای پای سرویس اطلاعاتی اسرائیل در این ماجرا مشهود است.

وی با اشاره به همزمانی نشست وین در باره سوریه و انجام این حملات گفت: این قطعا یک اتفاق نیست و برنامه ریزان این حمله هدفی را دنبال می کنند که در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

این استاد علوم سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا داعش در دیگر پایتخت های اروپایی هم چنین حملاتی را انجام خواهد داد یا خیر؟ گفت: اگر برنامه ریزان این حملات به اهدافی که در سر دارند نرسند بله این حملات تکرار خواهد شد و نیروهای اطلاعاتی اسرائیل توان تامین سلاح برای آنها در دیگر پایتخت های اروپایی را نیز دارند.

وی ضمن یادآوری وقایع 11 سپتامبر و واکنش غرب به آن ماجرا گفت: اگر غرب بخواهد بار دیگر اشتباه قبلی خود را تکرار کند دوبارهدر منطقه گرفتار خواهد شد؛ اگر آنها عاقل باشند اشتباه قبلی را تکرار نخواهند کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما